eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa? › Re: Jestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa?
  • Data: 2014-03-02 02:01:02
    Temat: Re: Jestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    z-16-tysiecy-zasil
    ienia-czy-szuka-

    > Primo: to dotyczyło łatwych do skontrolowania długoterminowych
    > zwolnień.

    Ano. to teraz pomyslmy, co sie dzieje w takich trudnokontrolowalnych...

    > Secundo: i jak pisałem moja pi-razy-oko ocena "około 10%"
    > zgadza się z praktycznym wynikiem ZUS.

    A na ile szacujesz faktyczny procent?
    Tez na 10%?

    > Tertio: w tym przypadku kontrola dała konkretną finansową
    > oszczędność... w przypadku sądów - gdzie zysk?

    No tak, zapomniałem ze sąd to DG nastawiona na zysk..

    > Ale też kantują.

    Zupełnie inna skala.
    W sumie to jedyny sens w kantowaniu na zasiłku dla bezrobotnych widze w
    tym, zeby pobierac zasiłek i nie starac sie o prace.
    Bo kombinowac aby nabyc prawo do zasiłku chyba nie jest zbyt opłcalne.
    Ale moze o czyms nie wiem?

    > Nie ma idealnie szczelnego systemy. A wydawanie
    > więcej na uszczelnianie niż się zyskuje jest bez sensu.

    Problem z ZUS polega jednak na tym, ze marnotrawione kwoty są OGROMNE.
    A skoro piszesz że przeciąganie spraw w sądach nic nie kosztuje bo sądy i
    tak działają, to możemy spokojnie założyć że wykrywanie nieuczciwych
    lekarzy i swiadczeniobiorców też nic nie kosztuje - w końcu zarówno ZUS jak
    i odpowiednie służby tez pracują.

    Dodatkowo mówimy tylko o kwotach wypłacanych przez ZUS.
    A gdzie straty w firmach?
    Wiesz zapewne jak czasami taki nieobecny pracownik potrafi namieszać,
    zwłaszcza w małych firmach ale nie tylko w małych.