eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak skutecznie zmusic wlasciciela psa do zakladania mu kaganca › Re: Jak skutecznie zmusic wlasciciela psa do zakladania mu kaganca
  • Data: 2009-08-29 20:58:49
    Temat: Re: Jak skutecznie zmusic wlasciciela psa do zakladania mu kaganca
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h7bnf4$2sl$1@news.dialog.net.pl...

    > Wysunę tezę, że _żaden_ pies (a jestem psiarzem) w walce z dorosłym
    > średnio sprawnym człowiekiem (szczególnie facetem), nie tchórzliwym i
    > zdecydowanym walczyć nie ma poważniejszych szans.

    Są psy i psy. Tak jak z ludźmi. Zdarzają się jednostki, które nie są
    normalne i z nimi tradycyjne podejście niewiele pomoże.
    Ciekawy jestem, co rozumiesz przez zwrot, że pies "nie ma poważniejszych
    szans". O ile faktycznie gardła może i nie podgryzie, to krzywdę może zrobić
    nawet przygotowanemu, dorosłemu mężczyźnie.

    > Zresztą są tanie i powszechnie dostępne miotacze gazu, paralizatory
    > elektryczne pozwalające nawet kobiecie na skuteczne odparcie zagrożenia.

    Na psa w amoku walki żaden miotacz gazu nie pomoże. Widziałem kiedyś
    pitbulla w amoku jak tłukł się z innym psem i dwa różne miotacze nie
    pomogły, z czego jeden podobno należał do tych naprawdę silnych.
    Paralizator rzeczywiście mógłby pomóc, ale śmiem twierdzić, że w nagłym
    przypadku, kobieta/dziecko nawet nie zdąży pomyśleć o jego użyciu.

    > Głupie jest sztuczne demonizowanie zagrożeń ze strony zwierzaków. Ilu
    > rocznie ludzi zabiły psy, a ilu inni ludzie?

    Ja też jestem zdania, że ludzie często przesadzają w ocenie zachowania
    zwierzaków.
    Z drugiej strony istnieją idioci, którzy nie zdają sobie sprawy, że pies to
    nie zabawka i przez to co jakiś czas pojawia się w mediach informacja, że
    jakieś dziecko zostało pogryzione/zagryzione. I w 95% przypadków to nie jest
    jamnik czy inna chiwawa, tylko jakaś rasa należąca do dużych i silnych.

    Pozdrawiam
    Czabu