  • 1. Data: 2009-08-28 18:12:55
    Temat: Jak skutecznie zmusic wlasciciela psa do zakladania mu kaganca
    Od: "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl>

    Witam

    Jakis czas temu pisalem na temat psa, ktorego posiada jedna mieszkanka w
    moim bloku.

    Posiada ona Amstafa, pies jest agresywny, nie nosi kaganca, gdy jest
    wyprowadzany na spacer.

    Kolejny juz raz zdarzyla sie sytuacja, ze pies z agresywnym nastawieniem
    rzucil sie na winde, w momencie, gdy z windy wychodzila moja zona z
    trzyletnia corka.
    Niestety rozmowa dotyczaca kaganca spelzla na niczym, wlascicielka nic sobie
    z tego nie robi.

    Dowiedzialem sie, ze w spoldzielni byly juz skargi na wlascicielke, byl u
    niej przedstawiciel spoldzielni - to wszystko nie przynioslo efektu.

    Dowodem na agresywny skok na winde, jest zapis z nagrania monitoringu.

    Dodatkowo niepokojacym faktem jest to, ze sasiedzi maja podejrzenia (tylko
    podejrzenia), ze osoba, ktora wyprowadza psa, moze byc czasami pod wplywem
    narkotykow.

    Bardzo Was prosze, do kogo sie zwrocic, aby SKUTECZNIE wyperswadowal
    wlascicielce, jak wielce zagrozenie sprawia dla otoczenia.

    Jestem sklonny wystapic jako swiadek w sadzie, byleby ukrocic tak
    niebezpieczne zachowania.
    Czy z powyzsza sytuacja mozna zwrocic sie do jakiegos zwiazku kynologicznego
    (lub cos w tym rodzaju)?

    Prosze Was o pomoc

    --
    pozdr. Van

  • 2. Data: 2009-08-28 18:56:08
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Fri, 28 Aug 2009 20:12:55 +0200, "VanVonVen"
    <vanvonven@USUN__TO.interia.pl> wrote:

    >Bardzo Was prosze, do kogo sie zwrocic, aby SKUTECZNIE wyperswadowal
    >wlascicielce, jak wielce zagrozenie sprawia dla otoczenia.

    Fakt, SuperExpress.

    --
    z/svc

  • 3. Data: 2009-08-28 19:20:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h78rsj$pv0$1@node1.news.atman.pl VanVonVen
    <vanvonven@USUN__TO.interia.pl> pisze:

    > Kolejny juz raz zdarzyla sie sytuacja, ze pies z agresywnym nastawieniem
    > rzucil sie na winde, w momencie, gdy z windy wychodzila moja zona z
    > trzyletnia corka.
    Bronił je przed windą?

    > Dowodem na agresywny skok na winde, jest zapis z nagrania monitoringu.
    Winda powinna zgłosić, że została zaatakowana przez niebezpiecznego potwora.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-08-28 19:40:55
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "VanVonVen" napisał:
> [...]
    > sobie z tego nie robi. Bardzo Was prosze, do kogo sie zwrocic, aby
    > SKUTECZNIE wyperswadowal wlascicielce, jak wielce zagrozenie sprawia dla

    mnie wiadomo że straż wiejska jest bardzo chętna do wystawiania mandatuf za
    psa bez kagańca, więc wystarczy dać cynk:O)
    zdaje sie że nawet są przepisy nakazujące noszenie kagańca, ale pewnie jest
    to tylko wykroczenie karane jakims tam mandatem dopuki się krzywda nie
    stanie, jeśli właściciela stać na ich płacenie to nic to nie da, więc
    pozostaje pozaprawna, stara sprawdzona rada babuni:
    - jak jesteś szybki, to jeden solidny kopniak załatwi sprawę:O)
    - jak nie to złapać go za nóżki i dwa razy o ścianę:O)

    powodzenia i daj znać jak poszło:O)

  • 5. Data: 2009-08-28 20:21:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 21:40:55 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > zdaje sie że nawet są przepisy nakazujące noszenie kagańca, ale pewnie jest
    > to tylko wykroczenie karane jakims tam mandatem dopuki się krzywda nie
    > stanie, jeśli właściciela stać na ich płacenie to nic to nie da,

    czysto teoretycznie:
    Kodeks wykroczeń

    Art. 77.
    Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    trzymaniu zwierzęcia,
    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.
    Art. 78.
    Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do tego, że staje się
    niebezpieczne,
    podlega karze grzywny do 1 000 złotych albo karze nagany.

    i potem można:
    Art. 38.
    Ukaranemu co najmniej dwukrotnie za podobne wykroczenia umyślne, który w
    ciągu dwóch lat od ostatniego ukarania popełnia ponownie podobne
    wykroczenie
    umyślne, można wymierzyć karę aresztu, choćby było zagrożone karą
    łagodniejszą.

    Art. 35.
    Jeżeli ustawa daje możność wyboru między aresztem a inną karą, areszt można
    orzec tylko wtedy, gdy czyn popełniono umyślnie, a zarazem za orzeczeniem
    kary aresztu przemawia waga czynu lub okoliczności sprawy świadczą o
    demoralizacji sprawcy albo sposób jego działania zasługuje na szczególne
    potępienie.

    a minimalna kara aresztu:
    Art. 19.
    Kara aresztu trwa najkrócej 5, najdłużej 30 dni; wymierza się ją w dniach.

    ale aby tak poprowadzić tę sprawę trzeba dużo samozaparcia i współpracy z
    policją lub Strażą Miejską i przekonać sąd grodzki...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006
    http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

  • 6. Data: 2009-08-28 21:24:36
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Papa Smerf pisze:

    > pozostaje pozaprawna, stara sprawdzona rada babuni:
    > - jak jesteś szybki, to jeden solidny kopniak załatwi sprawę:O)
    > - jak nie to złapać go za nóżki i dwa razy o ścianę:O)

    Babunię chcesz kopać czy psa? Bo co ten pies winny, że ma głupią babunię?

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-08-28 22:33:49
    Od: r...@m...com

    > Jestem sklonny wystapic jako swiadek w sadzie, byleby ukrocic tak
    > niebezpieczne zachowania.
    > Czy z powyzsza sytuacja mozna zwrocic sie do jakiegos zwiazku kynologicznego
    > (lub cos w tym rodzaju)?

    Złożyć na Policji zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa;
    załaczyć nagrany film (najlepiej wysokiej jakości, z twarzą właściciela, i z
    dźwiękiem).

  • 8. Data: 2009-08-28 23:55:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Papa Smerf pisze:

    > - jak jesteś szybki, to jeden solidny kopniak załatwi sprawę:O)
    > - jak nie to złapać go za nóżki i dwa razy o ścianę:O)

    Ale właścicielem czy amstafem?
    Bo zwłaszcza amstaf może nie chcieć współpracować na tym polu i nie
    zrozumiawszy intencji, zeżreć tego co nim będzie chciał "za nóżki i o
    ścianę".

  • 9. Data: 2009-08-29 00:02:19
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" napisał:
    > ale aby tak poprowadzić tę sprawę trzeba dużo samozaparcia i współpracy z
    > policją lub Strażą Miejską i przekonać sąd grodzki...

    i trzeba jeszcze dużo czasu:O)
    a dla ojca kilkuletniego dziecka to marne rozwiązanie podczas gdy na co
    dzień ryzykuje zdrowiem a nawet życiem dziecka:O(
    mniejsza o to jakie jest prawo w tej sprawie, sytuacja jest naprawdę głupia,
    bo z jednej strony masz tyzyko utraty zdrowia/życia dziecka a z drugiej
    strony jakieś grzywny i areszty parodniowe, ironia!:O)

  • 10. Data: 2009-08-29 00:06:54
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Animka" napisała
    > Bo co ten pies winny, że ma głupią babunię?

    a jakie ma to znaczenie dla ojca kturego zdrowie/życie jego dziecka jest
    zagrożone?