    From: Circulus V. <b...@n...polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak kara za zabicie psa?
    Date: Thu, 12 Jul 2007 22:13:53 +0200

    On Thu, 12 Jul 2007 20:54:28 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Pies nie jest ważniejszy od człowieka. Odwrotnie też nie.

    Na szczęście nie ty ustanawiasz hierarchie wartości.

    >Trawników się nie depcze.

    Pewnie twoja wyobraźnia tego nie ogarnie, ale uwierz na słowo: są na świecie
    takie kraje, w których ludzie po trawnikach nie tylko spacerują, ale i
    urządzają sobie na nich pikniki! Serio serio.

    >Zabijaj pijaków. Żeby nie wdepnąć w ich pawie.

    Takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę, gdyż - pewnie z powodu pozostawania
    pod zgubnym wpływem oświeceniowych idei humanistycznych - dopuszczam zabicie
    człowieka tylko w kilku, szczególnie uzasadnionych i ściśle określonych,
    przypadkach.
    Na szczęście jednak w stosunku do rzygającego pijaka dysponuję zupełnie
    wystarczającymi środkami prawnymi, aby skutecznie jego wybrykom zapobiegać.
    Np. mogę doprowadzić do zatrzymania go w policyjnym areszcie lub w izbie
    wytrzeźwień. Bo pijak, w przeciwieństwie do psa, ma nie tylko prawa, ale i
    obowiązki.

    >Mnie też np. na plaży (i nie tylko) gdzie
    >chciałbym wypocząć wkurzają wrzeszczące wniebogłosy hordy porąbanych
    >bachorów (jest ich bez porównania więcej niż psów), a rodzice-debile nie
    >reagują na to w ogóle, bo sie przecież dziecko bawi...

    Plaża jest dla ludzi (w tym dzieci), nie dla psów. Z psami biegaj sobie po
    swojej własnej posesji. Możesz zaprosić psy z całego miasta i razem
    będziecie sobie biegali i srali. Ale z parku i plaży - won!

    >A kto był pierwszy?

    Chaos?

    >Następny zwyrodnialec...

    Ładnie się pan przedstawił przed milionami słuchaczy...

    >Jak człowiek przeszkadza drugiemu człowiekowi w normalnym zyciu to też
    >należy go uśmiercić?

    Niekoniecznie, są inne środki.

    >A co to jest to normalne życie, filozofie od 7 boleści?

    Jego częścią jest np. prawo do domowego miru, odpoczynku i ciszy.

    >Proszę podać źródło tych rewelacji.

    Źródłem jest pewna zdolność, którą mają tylko ludzie. Psy jej nie mają, a
    ich właściciele owszem, ale niestety rzadko z niej korzystają.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.