    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak dziala polskie prawo?
    Date: Wed, 15 Mar 2006 12:59:30 +0100

    > Świadek nie może kłamać? Dlaczego?
    > Pokrzywdzony nie może być świadkiem? Dlaczego?

    moze klamac, ale siwadek juz stanowi pewien dowod (choc tutaj jego
    zeznani powinyn byc czyms potwierdzone) natomiast zenznaie ofiray to
    jakby nie patrzec (nieformalnie) sa oskarzeniem kogos o czyn a nie jego
    udowodnieniem.

    Odpowiedz mi na pytanie, uznalabys za prawdilowe skazanie Cie na 3 lata
    gdybym jutro oficjalnie oskarzyl CIe o rozboj? (godziny i miejsze bym
    idelanie dopasowal, zero swiadkow)

    > Jak ty możesz zebrać dowody w sprawie opisywanej przez założyciela wątku, a
    > tym bardziej w sprawie domniemanego morderstwa?

    w opisywanej sytuacji nalezy znalezc siwadkow zdarzenia i/lub dotrzec do
    skradzionych rzeczy. TO nie jest trudne. Czasem wymaga czasu ale jest do
    zrobienia.

    a te staytsyki to z Naszego Dziennika?

    P.