    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Guantanamo w ostródzie
    Date: Wed, 5 Jul 2023 11:15:45 +0200

    On Wed, 5 Jul 2023 06:21:35 +0200, Shrek wrote:

    > No właśnie dla mnie to będzie gwałt. Przekroczenie uprawnień to jak
    > uprawnienia "trochę miał" ale przesadził - jakiś papier zmyślił itp.
    > Torturować, gwałcić itp nie miał prawa, więc powinien odpowiadać za
    > tortury lub gwałt.

    Ale zakuc w kajdanki ma prawo. O ile ma powód.
    Pałę ma po to, żeby bić.
    A pistolet po to, aby strzelać.

    Wiec jak nie ma uzasadnienia - to pobicie/zabójstwo, czy przekroczenie
    uprawnien ?

    > Jak dla mnie dwa zarzuty - jedno to przekroczenie uprawnień, a drugie to
    > spowodowanie śmierci.

    A nawet zabójstwo.
    Zakładam, ze zabić nie chciał, ale przedmiot niebezpieczny,
    to zamiar ewentualny.

    > Sytuację w której policjant nie miał prawa użyć
    > ŚPB i kogoś zabił więc "przekroczenie uprawnień" a nie spowodowanie
    > śmierci to bym porównał do kogoś kto zabił kogoś samochodem nie mając
    > prawka więc "prowadzadzenie pojazdu bez uprawnień" a nie spowodowanie
    > śmierci. To zresztą bardzo dobry przykład bo w takim absurdzie ktoś bez
    > prawka ponosiłby mniejsze konsekwencje niż z prawkiem.

    W ktoryms miejscu tak chyba jest :-)

    Eee ... jakie przekroczenie uprawnien? do gwalcenia nie jest
    uprawniony.
    Do przeszukania miejsc intymnych jest.

    Za to chyba jeszcze niedopelnienie obowiązków, bo obowiązany jest
    pilnowac przestrzegania prawa ..

    > Dokładnie. Funkcjonariusz publiczny powinien odpowiadać bardziej a nie
    > być chroniony wytrychem "przekroczenie uprawnień" za zabijanie bądź
    > totrurowanie.

    No i jak widac - wedle KK odpowiada bardziej.
    Chyba, ze mu ofiara zejdzie, to wtedy nagle sie okazuje, że mniej ...

    J.