  • Data: 2005-08-20 18:43:44
    Temat: Re: Gdzie skarzyc osobe mieszkajaca na litwie ??
    Od: " roburkov" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik " roburkov" <r...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:de7j0j$5oa$1@inews.gazeta.pl...

    > A to na jakiej podstawie ma być w Polsce obowiązujące?

    art. 91 ust. 3 Konstytucji.
    Zobacz też uzasadnienie wyroku TK z 11 maja 2005 r., K 18/04 - http://www.
    trybunal.gov.pl/Rozprawy/2005/k_18_04/K_18_04_wyrok.
    pdf

    [..]
    > A z rękojmi by się tego dochodzić nie dało? Sprzedaż, to sprzedaż.

    No tak, tylko nie wiadomo czy była to sprzedaż konsumencka, a więc czy mamy
    niezgodność czy też cywilnoprawną rękojmię wg prawa polskiego lub litewskiego.

    > Jeśli da się dowieść, ze wiedział, a przynajmniej powinien był
    > wiedzieć, to po prostu można gościowi przypisać oszustwo.

    Stawiam raczej tylko na umyślność, ale specem od prawa karnego nie jestem.
    Natomiast oczywiści, jeśli sprzedający popełnił oszustwo to automatycznie
    również stanowi to czyn niedozwolony na gruncie prawa prywatnego.

    roburkov