  • Data: 2005-08-20 22:49:28
    Temat: Re: Gdzie skarzyc osobe mieszkajaca na litwie ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " roburkov" <r...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:de7tkv$7an$1@inews.gazeta.pl...

    > art. 91 ust. 3 Konstytucji.
    > Zobacz też uzasadnienie wyroku TK z 11 maja 2005 r., K 18/04 -
    http://www.
    > trybunal.gov.pl/Rozprawy/2005/k_18_04/K_18_04_wyrok.
    pdf

    To znam. Ale jak dotąd to, co obowiązuje w Polsce publikowano w
    Dziennikach Ustaw.

    > No tak, tylko nie wiadomo czy była to sprzedaż konsumencka, a więc
    czy mamy
    > niezgodność czy też cywilnoprawną rękojmię wg prawa polskiego lub
    litewskiego.

    Ja zakładam, ze nie była to sprzedaż konsumencka i mamy odo czynienia
    z raczej z rękojmią. Zresztą w tym zakresie będzie miało zastosowanie
    prawo litewskie moim zdaniem, a tego nie znam.

    > Stawiam raczej tylko na umyślność, ale specem od prawa karnego nie
    jestem.

    Jeśli powinien był wiedzieć, ale twierdzi, że nie wiedział. Czyn
    zabroniony popełniony jest umyślnie, jeżeli sprawca ma zamiar jego
    popełnienia, to jest chce go popełnić albo przewidując możliwość jego
    popełnienia, na to się godzi. Jeśli pies miał objawy parvovirozy, a
    hodowca założył, ze jest zdrowy, to i tak oszustwo popełnia umyślnie.

    > Natomiast oczywiści, jeśli sprzedający popełnił oszustwo to
    automatycznie
    > również stanowi to czyn niedozwolony na gruncie prawa prywatnego.

    Moim zdaniem kluczowym ty będzie opinia weterynarza.