  • Data: 2012-03-31 11:04:10
    Temat: Re: Dźwięki z Visty beta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Mar 2012, witek wrote:

    > to nie są programy. tam nie ma kodu wykonywanego przez procesor.

    Problemy widzę dwa:
    - IMO mniej ważny, dotyczy sporu o formę. Chodzi o pytanie, czy
    wszelki zapis algorytmiczny to program. Byłbym skłonny przyjać
    inaczej okreslone kryterium: jaki cel ma tresc kodu.
    Kod .JPG, .MP3 czy .AVI służy odtworzeniu tresci audiowizualnych,
    więc tu bym się zgodził z tym co napisałes, ale IMO *w niczym*
    nie różni się to od wygenerowania "kodu wprost obsługiwanego
    przez procesor" który odtworzy taka tresc (np. GIMP potrafi
    zapisywać wynik jako kod .c).
    Wyrażę się jasniej: IMVHO Twoje kryterium uznania czegos za
    program jest... zbyt restrykcyjne :)
    - poważniejszy który wyraziłem obok, czyli wyrazny zapis
    w PA dotyczacy "integralnosci utworu". Co pozwala nam na
    uznanie, że rzeczone dzwięki można (jednak) traktowac
    osobno?
    Niewatpliwie odpowiedz nie jest oczywista, biorac pod uwagę
    że do częsci programów sa dołaczone np. osobno licencjonowane
    fonty. Powstaje więc pytanie dlaczego niewyróżnione składowe
    miałyby być traktowane inaczej.

    pzdr, Gotfryd