  • Data: 2005-02-26 16:43:22
    Temat: Re: Dwa pytania o oprogramowanie komputerowe
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Krystian Zaczyk rzecze:
    > No w ocenzurowanej przez Ciebie postaci to tak... ;-)))

    To nie jest ocenzurowana wersja. Jak chcesz dyskutować poważnie to
    używaj właściwych słów.

    > I tu właśnie jest pies pogrzebany... tego zdania nie rozumiesz... lub
    > inaczej mówiąc, rozumiesz po swojemu ;-)

    Skończ z rojeniami na mój temat.

    > Wytłumaczę Ci tak:
    > Umowa o przeniesienie praw majątkowych przenosi prawa majątkowe.
    > Umowa licencyjna daje prawo korzystania z utworu, nie przenosząc
    > praw majątkowych.

    A gdzie niby ja twierdziłem inaczej?

    > Jedno lub drugie musi zawierać pola eksploatacji.

    A gdzie niby ja twierdziłem inaczej?

    > Umowa o przeniesienie praw musi być pisemna.
    > Licencja nie musi.

    A gdzie niby ja twierdziłem inaczej?

    > Przy braku zapisu o przeniesieniu praw domniemuje się, że udzielona została
    > licencja. Przeniesienie praw nie jest domniemane.

    A gdzie niby ja twierdziłem inaczej?

    > No własnie: umowa o korzystanie to właśnie... licencja! :-)
    > A przed chwilą twierdziłeś, że licencja to przeniesienie praw majątkowych???
    > Ustal sobie sam wreszcie, czym jest licencja.

    Masz gościu rojenia, gdzie ja tak twierdziłem ?

    > A to juz są Twoje teorie. Podobnie, jak to że używając programu
    > jakoby nie korzystasz z utworu :-)

    Używając utwór korzystasz z *jego_cech_użytkowych*.
    Korzystając z utworu/eksploatując utwór korzystasz z należnych Ci do
    niego majątkowych praw autorskich. I tylko z tytułu należnych Ci praw
    autorskich możesz udzielić licencji i tylko we wskazanych polach
    eksploatacji.
    Cechy *użytkowe* utworu NIE SĄ polami eksploatacji.

    > Eeee wyrok ten podawany jest jako przykład błędnego orzecznictwa.

    Doprawdy? Gdzie?

    > Co ciekawe, wydany był dla przypadku licencji MOLP! ;-)
    > PTI złożyło wniosek o kasacje tego wyroku.

    No i co to zmienia w kwestii, że tak a nie inaczej orzekli sędziowie
    zapewne podparci opiniami biegłych, a nie ja ?

    > A NSA nie tworzy prawa, tylko orzeka w konkretnych sprawach.
    > W podobnych przypadkach wydawał już zupełnie odmienne wyroki.

    Doprawdy? Jakie?

    > Zamiast "siedzieć intensywnie" ;-))) wstań, i poczytaj sobie jakieś książki
    > o prawie autorskim i umowach cywilnoprawnych. Pomogą Ci zrozumieć
    > niektóre zapisy ustawy.

    Poczytałem sobie. Teraz Ty weź tą radę do serca i poducz się.

    > Na początek proponuję:
    [..]

    Też potrafię przekopiować bibliografię.

    pozdrawiam