  • Data: 2005-02-26 21:49:20
    Temat: Re: Dwa pytania o oprogramowanie komputerowe
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Krystian Zaczyk rzecze:
    [..]
    > A ono nie znaczy, że Umowa_1 jest zwana licencją!
    [..]
    > Pokazuję Ci tylko, że licencja to nie przeniesienie praw majątkowych.

    Masz rację, chyba faktycznie źle rozumiem to zdanie.

    Biję się w piersi i przepraszam Cię za przypisanie Ci rojeń i dziękuję
    za zwrócenie na to uwagi.
    Czy przesyłka dobrego trunku tudzież innego przysmaku w ramach
    przeprosin byłaby przez Ciebie mile widziana?
    Jeżeli tak to poproszę o jakiś adres :)

    > Widzę, że z ogromną łatwością tworzysz własne przepisy...
    > Powinni wziąć z Ciebie przykład w sejmie, praca poszłaby szybciej! ;-)

    > Poszukaj, na pewno znajdziesz. Ja mam już dość szukania po archiwach ;-)

    Szukałem i nie znalazłem a bardzo chętnie zapoznam się z uzasadnieniem
    do tej kasacji.

    > A to, ze jeśli chodzi o licencje MOLP, to sam przyznałeś że_ to_ jest
    > licencja! ;-)

    Tak, przyznałem i to nie raz, że uznaję to za licencję.

    > A pomijając powyższe, sędziowie wcale nie orzekli że licencje dołączone do
    > programów nie obowiązują, ale tylko to, że w _tamtym przypadku_, skoro _nie

    Oj! To co niby innego - wg Ciebie - znaczy punkt 1 wyroku ? :

    1. Prawo do korzystania z utworu można nabyć na podstawie umowy
    licencyjnej (art. 41 ust. 2 prawa autorskiego) lub na podstawie umowy
    przenoszącej własność egzemplarza utworu bez przejścia autorskich praw
    majątkowych do programu (art. 52 ust. 1 prawa autorskiego).

    oraz stwierdzenie

    "Autorskie prawa majątkowe do programów komputerowych są wyłącznie
    prawami do dystrybucji, modyfikacji czy kopiowania programu, w innym
    wypadku można mówić jedynie o nabyciu prawa własności do egzemplarza
    utworu w postaci programu komputerowego. "

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.losowania.net