  • Data: 2005-03-01 18:27:59
    Temat: Re: Dwa pytania o oprogramowanie komputerowe
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Krystian Zaczyk rzecze:
    > To chyba oczywiste, ale dla przypomnienia napiszę:

    Ależ wręcz przeciwnie! Dla mnie oczywistym jest, że nie należą.
    W przeciwnym wypadku zapoznawanie się z treścią książki, słuchanie
    muzyki i oglądanie filmu, zdjęcia, obrazu , należałoby wyłącznie do praw
    autora, a nie nabywcy egzemplarza danego utworu. Czysty absurd!

    Analizując Twoją dalszą wypowiedź - pomijam przy tym, że w Ustawie nie
    ma pkt.4. w art. 50, albo mam coś nieświeżego albo coś Ci się omsnęło w
    numerkach - doszedłem do wniosku , że kluczowym słowem jest
    "zwielokrotnianie".

    Czyżbyś uważał uruchomienie programu za jego... zwielokrotnienie!?

    > Poza tym, ustawa nie definiuje takiego pojęcia, jak "korzystanie z cech
    > użytkowych utworu". Operuje dosłownym pojęciem korzystanie _z utworu_
    > w odniesieniu zarówno np. do definicji licencji, jak i korzystania przez
    > końcowego odbiorcę utworu (np. w w/w art. 75, czy 23 i 27 - choc te dwa
    > ostatnie artykuły nie stosują sie akurat do programów komputerowych).

    W takiej sytuacji korzystanie z programu przeze mnie i np. moją
    dziewczynę byłoby złamaniem prawa, ponieważ jak zauważyłeś art. 23 nie
    obejmuje programów :)
    A to byłby kolejny absurd, czyż nie?

    pozdrawiam
    Arek