  • Date: Sun, 23 Aug 2009 00:22:52 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    <2...@b...poznan.pl>

    Budzik pisze:

    > Łatwiej ci zyc kategoryzujac w ten sposób ludzi?

    Nie dokonuj projekcji swoich problemów egzystencjalnych na innych ludzi.

    [ciach]

    > Alez oczywiscie. Jezeli ktos ma wieksze doswiadczenie i inne zdanie ode
    > mnie - tym gorzej dla niego.
    > Wygodne.

    Twoje rzekome "doświadczenie" powoduje tylko, że "zjada" cię rutyna i
    pewność siebie. To niebezpieczne na drodze.

    [ciach]

    > Po pierwsze - nie potencjalnego. 4 wypadki to nie jest "potencjalne
    > niebezpieczenstwo"

    To dlaczego cała reszta jeżdżących tamtędy jakoś nie kończy trasy w
    rowie, hmm?

    > Po drugie uwazam dokładnie odwrotnie - oznaczanie kazdego skrzyzowania
    > rownorzędnego jest bezsensowne.

    Bo? Skrzyżowanie łatwiej przeoczyć - bo nierzadko fizycznie nie różni
    się od miejsca, w którym pojazdy włączają się do ruchu (podjazd, krótki
    odcinek drogi twardej) niestanowiącego skrzyżowania. Do tego dochodzi
    jeszcze automatyczna tendencja do zachowywania się jak na drodze z
    pierwszeństwem na drodze wyglądającej na "ważniejszą", mimo że jest
    równorzędna.

    > Generalnie - uwazam ze znaków jest za duzo.
    > Zwróciłem uwage, ze moim zdaniem jednego brakuje, a ty dopisałes sobie
    > odpowiednia ideologie, zeby zaatakować mnie w wygodny dla siebie sposób.
    > Tak samo jak potrafie wymienic kilka miejsc, gdzie powinno sie MOIM
    > zZDANIEM postawic dodatkowy znak, tak samo potrafie wymienic dziesiatki
    > miejsc gdzie jakis znak powinien zniknac z drogi. Oczywiscie - MOIM
    > ZDANIEM.

    No to twoim zdaniem. Jak masz swoje zdanie to możesz je przekazać
    "opiekunowi" drogi i tyle. Kto to może być - powinieneś już wiedzieć, bo
    pisałem o tym i ja i inni uczestnicy wątku.

    [ciach]

    > nie bełkot, tylko czepiasz sie słówek.
    > Ktos jeszcze nie zrozumiał?

    Nie ma czegoś takiego, jak strefowa równorzędność dróg na
    skrzyżowaniach. Wypisujesz brednie i masz pretensje, że ktoś ci to wypomina.

    > No tak, ale jakis znak wczesniej musiał byc, prawda?

    Nie, nie musiał.

    [ciach]

    > rzeczywicie, nic na moj temat.
    > Napisałem jednak w pierwszym poscie, ze w tym miejscu prawie zginał mój
    > przyjaciel (w czym zreszta nie było ani krzty jego winy) a ty potraktowałes
    > go Darwinem, czyli nagroda za głupią smierc.

    Nie jego. Tego, kto nie opanował pojazdu.

    [ciach]

    > Wskoczyłes na mnie - "Patrz, dokąd jedziesz i nie pędź." - w temacie ktory
    > nijak nie tyczył sie mojej jazdy.

    Uwaga ogólna - w odpowiedzi na to, że wystąpiłeś (chcąc lub nie chcąc)
    jako rzecznik wypadających na tym zakręcie.

    [ciach]

    > swojego zdania na ten temat nie posiadasz? (dotarło o co pytam?)

    Nie. A muszę? Oczywiście wiadomo, co teoretycznie jest inspiracją dla
    tych ograniczeń (bezpieczeństwo) ale jeśli byś rzeczywiście miał takie
    doświadczenie jak twierdzisz, że masz, to byś wiedział, że teoria i
    praktyka się nierzadko mijają.

    > Masz racje, nie mam doswiadczenia i nie umiem jezdzic. Ide sobie gdzies
    > popłakdac.

    Sugerowałbym raczej udać się na kurs, gdzie uczą zachowania pojazdu na
    np. kompletnie oblodzonej nawierzchni. W takich warunkach nawet 15km/h
    (i to na prostej) może być niezłym wyzwaniem.

    > Tej twojej predkosci przejezdzania zakretów pewnie i tak nie poznam - w
    > sumie sie nie dziwie...

    Chyba że zaczniesz jeździć za mną - ale nie za blisko, bo mnie to
    denerwuje i możesz potem zostać wezwany za komendę w celu ustosunkowania
    się do amatorskiego filmu.

    Bo ja sam tej prędkości nie znam - bo i po co mi ta wiedza? Grunt, żebym
    się w zakręcie zmieścił.

    > czyli jest ok?
    > A jak bedzie nastepne 5 wypadków to dodatkowo ładna tecza nad droga.

    Jakoś "czarne punkty" nie pomagają na zmianę statystyki.

    > No i super.
    > Zycze ci, tak jak to sie stało w przypadku mojego kolegi, przejazdu przez
    > taki nieoznaczony zakret i spotkania sie z kims, kto dysponował troche
    > mniejszymi umiejetnosciami niz ty i ten znak jemu by sie przydał.
    > Ba, nawet wtedy zglosze cie do tej nagrody, ktora tak lubisz...

    Czyli życzysz mi śmierci przez jakiegoś debila, skurwysynu...

    > oo, juz wyzej napisałem, ze tej predkosci nie poznamy.
    > Jak widac, nie myliłem sie.

    Nie zamierzam dla twojej przyjemności pilnować prędkościomierza. Wolę
    uważać na to, co dzieje się na drodze.

    > Szkoda, ze nie chcesz sie podzielic tym swoim wielkim doswiadczeniem.
    > Moze chociaz takim mlokosom jak ja, podpowiesz w takim razie, na czym
    > opierasz dobór tej predkosci, zeby nie wypasc. Tylko pisss, bez ogolników
    > typu doswiadczenie itd.
    > Wytłumacz to jak 5 -laktowi.

    Jakbyś faktycznie tyle jeździł, kłamco, to byś wiedział, że nie da się
    podać konkretnej wartości liczbowej, bo to zależy od zbyt wielu czynników.

    > znów wyczytałes cos czego nie napisałem?
    > znów sugerujesz, ze skoro ty nie wiesz ile jedziesz bez spojrzenia na
    > predkosciomierz to ja tez nie wiem?

    No to skąd wiesz, jak nie patrzysz? Radar w oczach? ;->

    > znów sugerujesz, ze zakret na torym były 4 wypadki jest POTENCJALNIE
    > niebezpieczny?

    Jak każdy inny odcinek drogi. Ludzie wypadają z drogi na prostych
    odcinkach - co byś sugerował tam postawić? "Uwaga - prosta droga!"?

    > mam nadzieje, ze teraz to juz sie zgrywasz.
    > Naprawde nie wiesz, ile jedziesz bez spojrzenia na predkosciomierz?

    Nie. Pomijając taki detal, że po cholerę mi ta informacja, nie uwierzę w
    jakąkolwiek sensowną dokładność tego oceniania "na oko".

    > Hmmm, ja jakies 150 tysiecy zrobiłem samochodem, ktory nie miał
    > predkosciomierza.

    I skąd wiesz, że jechałeś tyle, ile ci się wydawało, że jechałeś, hmm?

    > Jakie notowanie?
    > Liczby nie potrafisz zapamietac? Nie potrafisz tego ocenic?
    > Czy ja jestem jedyny, ktory wie ile jedzie?

    No i jak tu się dziwić, że ciągle wypadki, skoro po drogach jeżdżą
    ludzie, którzy zamiast się skupić na kierowaniu pojazdem, co chwila
    liczą sobie prędkość i ją zapamiętują ;)

    [ciach]

    > Juz jakies 6 razy to ustalilismy.
    > Powyzsza uwaga nie odnosiła sie do ustalenia tego faktu poraz kolejny, a do
    > mojej oceny, ze to nie do konca jest dobrze działający system.

    Przypomina mi się piosenka kabaretu Potem - ta z refrenem "Co na to
    policja, czemu nic nie robi? Niech mi da pieniądze, niech mnie
    przyozdobi"... Tylko ty to piszesz serio...

    > Tak - do mojej oceny - co prawda nie jestem polcjantem, ani nie stawiam
    > znaków ale mam na ten temat jakies zdanie.

    Wolny kraj.

    > Ty zreszta tez - chetnie zabierasz sie za wygłaszanie ocen co do odbierania
    > prawa jazdy (choc przeciez sie tym nie zajmujesz) ale z drugiej nie
    > potrafisz ocenic stawiania ograniczen predkosci (choc przeciez tym tez sie
    > nie zajmujesz)

    Ummm... Ocenić stawiania ograniczeń prędkości? Na pewno nie pisałem nic
    o ocenianiu stawiania ograniczeń prędkości.

    > ale trafiaja na rozne zakrety a nie ciagle na ten sam...

    A teraz stań na tym zakręcie i policz tych wszystkich, którzy
    przejechali tamtędy bezpiecznie.

    > Dpóki nie powiesz, z jaka predkoscia wjezdzasz w taki "widoczny" zakret -
    > nie mam nic do dodania.

    Z prędkością BEZPIECZNĄ i DOSTOSOWANĄ DO WARUNKÓW DROGOWYCH.

    Dotarło wreszcie?

    > znaczy przyznajesz ze to mozliwe?

    Tylko u cyborgów. Bo tolerancję rzędu 5-10km/h to z reguły mają
    mechaniczne prędkościomierze.

    > nawet GPS nie mam - wiem, wiem - to pewnie tez jest zalosne...

    Dlaczego tak twierdzisz?

    > napisales ze lekki - to co mialo byc oznaczone?
    > I nadal nie rozumiem co ma historia wypadniecia jakiegos osła na lekkim
    > luku z przytoczona historia.

    Wypadł? Wypadł. Znaczy się zagrożenie było realne (wg. ciebie).
    Oznaczenia nie było? Nie było. Taka sama sytuacja.

    > ok, w takim razie pytanie posuwa sie dalej - dlaczego zarządcy dróg nie
    > skorzystali ze statystyk.

    A skąd wiesz, że nie skorzystali?

    > A moze skorzystali i stwierdzili ze 4 wypadki przez kilka miesiecy to za
    > mało, zeby cos zrobic (tak, wiem - musieliby kontrolowac umiejetnosci
    > kazdego kierowcy przed tym zakretem).

    Jakby stawiać znak w każdym miejscu, gdzie zdarzył się jakiś wypadek lub
    dwa, to pewnie wyszło by z tego ogrodzenie ze znaków.

    > W tym fragmencie OT - przekaze czego dowiedziałem sie u zarządcy drogi (czy
    > korzystaja z takich statystyk, co im statystyka a propos tego miejsca mowi,
    > jaka była analiza, jakie podejmowane decyzje - bede drążył.

    Drąż, drąż, tylko się nie pogrąż ;)