    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domofony w blokach a prawo.
    Date: Wed, 04 Oct 2006 22:09:29 +0200
    <efrcvd$t44$1@inews.gazeta.pl> <efru7j$5us$1@news.interia.pl>
    <efsour$eur$1@inews.gazeta.pl> <eftpkn$pgm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <eftsgs$5dm$1@inews.gazeta.pl> <eftvtu$auh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <efu3hs$2us$1@inews.gazeta.pl> <efu42v$ll4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <efu7q3$l03$1@inews.gazeta.pl> <efu8dv$f7l$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <efu8lt$oin$1@inews.gazeta.pl> <efu940$4lt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <efu9b1$rfe$1@inews.gazeta.pl> <efuabp$8a7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <efub3o$684$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <efud0i$f0k$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <eg0qkd$575$1@inews.gazeta.pl> <eg0r5i$bf5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <eg0rb4$8ea$1@inews.gazeta.pl> <op.tgwrbgsxqp8xdp@arabkadarab>
    <eg0ta8$gmp$1@inews.gazeta.pl>

    zeeltom wrote:

    > Zobacz ile tu jest odpowiedzi... ja się pytam o domofony, a mi odpowiadają
    > o wodzie, dachach itp.

    Bo to są bardzo analogiczne sytuacje. Po prostu jeżeli kilka osób jest
    współużytkownikami tej samej nieruchomości, to wspólnie też ponoszą wydatki
    na tą nieruchomość. Wg. mnie, to wariant "babci damy klucz i nie będzie się
    składać na domofon" jest wyjściem ulgowym, bo normalnie jeżeli większość
    uchwali że domofon jest potrzebny, to partycypować obowiązek mają w tym
    wszyscy, nawet ci co są temu przeciwni. Oczywiście jeżeli to nie jest jakiś
    domofon z brylantowymi przyciskami :)

    I wszelkie propozycje zakładania osobnej instalacji (przycisk i kabelek,
    przecież na schodach nie położą) są kuriozalne. To tak jakby sobie ktoś
    chciał wykuć schody w ścianie, żeby nie uczestniczyć w utrzymaniu klatki
    schodowej.

    [...]
    > Zadam je inaczej. Czy można zabrać lokatorowi możliwość dotarcia do niego
    > pogotowia ratunkowego, gazowego, policji, straży pożarnej i w ten sposób
    > przyczynić się do czyjejś śmierci?

    Wg. mnie można. Jak już pisałem wczesniej, prawo wymaga tylko zapewnienia
    możliwości dostania się do lokalu temu kto tam mieszka. To żeby każdy mógł
    się do niego dostać jest już jego zmartwieniem.

    p. m.