  • Data: 2006-10-05 03:59:24
    Temat: Re: Domofony w blokach a prawo.
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na razie praktyka jest taka, że istnienie domofonu nie zagraża
    > bezpieczeństwu, zdrowiu i życiu mieszkańców, a wprost przeciwnie -
    > zwiększa je. Jeżeli uda Ci się obalić to twierdzenie na drodze sądowej,
    > wtedy być może ta praktyka się zmieni, chociaż osobiście mam nadzieję, że
    > Ci się nie uda.

    Odpowiedź godna naszego rządu.
    Ja nie napisałem, że istnienie domofonu komuś zagraża. Wręcz przeciwnie. Ale
    jeśli kogoś faktycznie nie stać na założenie domofonu, czy brak urządzenia
    minimum (dzwonek - przycisk) zainstalowanego zamiast domofonu może zagrozić
    bezpieczeństwu takiej osoby? I w przypadku tragedi, kto będzie odpowiadał za
    tą tragedię. Lokator, bo go nie było stać na domofon, spółdzielnia, bo nie
    zapewniła możliwości dostania się odpowiednich służb do lokatora, czy brak
    odpowiednich przepisów regulujących taki przypadek, czyli nikt?
    Ktoś napisał, że nikt nie będzie kładł dodatkowych przewodów itd. Teraz
    używa się głównie domofonów cyfrowych, gdzie wykorzystuje się dwa przewody.
    Więc nie jest to dodatkowy przewód od centrali, tylko odgałęzienie od
    najbliższego domofonu, czyli kilka metrów. Ale to już sprawa techniczna, a
    nie o to pytam.