  • Data: 2010-02-09 16:08:51
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message
    news:hkromm$cct$1@node1.news.atman.pl...

    > Za komuny kazali mi czekać w kolejce na mieszkanie 18 lat,

    Gowno prawda!
    Srednia oczekiwania na mieszkanie to ok 5-7 lat.
    Byly odchyly jak piszesz z 18 lat ale to dotyczylo Warszawy i atrakcyjnych
    lokalizacji.
    W Tychach mieszkanie dostawales od zaraz:)
    W Niektorych miejscach czekalo sie na mieszkanie tyle ile trwal proces jego
    budowy.
    Natomiast na Truskawiu na mieszkanie czekalo sie i 25 lat.
    Co nie zmienia faktu, ze mogles sobie kupic mieszkanie bez zadnego problemu.
    Bo mowiac o czekaniu na mieszkanie mowimy o mieszkaniu w 100% darmowym.

    > ale zmienił się ustrój przestali dawać mieszkania pijakom

    Koleja bzdura, zmienil sie ustroj i teraz na mieszkanie czeka sie nie mniej
    niz 50 lat:))
    Ostatnio tak jakis madry z gdanska powiedzial, ze na mieszkanie komunalne
    czeka sie ok 50 lat:)))

    > i leserom za przynależność do klasy robotniczej a umożliwili
    > normalnie pracującym ludziom ich kupno. Zapracowałem, kupiłem
    > więc mam.

    Jasne Ty zapracowales! Twoi rodzice dostali mozliwosc wykupienia mieszkania
    za bezcen. Dostali go za darmo a potem go wykupili za pare zlotych...
    Za PRL-u ludzie tez pracowali, jak bys nie wiedzial, poza leserami z
    solidarnosci ktorzy w kolko tylko strajkowali.
    I tez dostawli mieszkania. Kupic mozna bylo zawsze i ceny byly nizsze niz
    dzis. W okresie 1980-1989 by kupic takie w bloku w warszawie mieszkanie
    nalezalo popracowac ok 8 miesiecy w UK... ile dzis trzeb apracowac na
    podobne?

    > A jak ktoś z powodu wstrętu do pracy nie pracuje
    > a z powodu wstrętu do trzeźwości nie skorzysta z przytułku
    > to niech sobie w spokoju zamarźnie w jakiejś zaspie.

    Obrazasz ludzi biednych, nie kazdy biedny to pijak tak samo jak nie kazdy,
    ktory sie tak wypowiada to inteligent.
    Czasami ludzie pija by usniezyc bol, by smierc byla mniej bolesna - to
    trudno tobie zrozumiec.
    Za dnia osrodki sa zamkniete. A za dnia potrafi byc i -15! Posiedz przez 12
    godzin na takim swiezym powietrzu... W niedziele przedsiwateczna 09 zamarzlo
    za dnia 14 osob.
    Zrozum, ze oni pija by nie czuc bolu...

    > Są fabryki, faktycznie jest ich mniej niż kiedyś ale i ten szmelc
    > który kiedyś był rarytasem dziś nie jest. Więc i część fabryk
    > nie jest potrzebna.

    Daj jakis przyklad na ten szmelc?
    A co te fabryki dzis produkuja i kto z tego czerpie zyski?

    > W kwestii służb mundurowych to sobie lepiej sprawdź bo znowu się
    > ośmieszasz. Za komuny było więcej wojska i policji niż dziś
    > jest wojska, policji wszelakich odmian ze strażą miejską włącznie
    > i ochroniarzami z prywatnych firm.

    Wojska bylo wiecej, bo wojsko bylo obowiazkowe i trwalo 2 lata a w czasie
    Stanu Wojennego 3 lata.
    Dzis wojsko nie jest juz obowiazkowe, widzisz nawet wojsko rozwalono...
    Policje, mialme na mysli police, CBA, CBS, Policje Skarbowa i jeszcze inne.
    Kazda z uprawnieniami by ci w dupe nakopac i napluc. Tyklko czekac az ktores
    z tych formacji zacznie sie prywatyzowac:)

    > Pod kopalnia Wujek strzelali bezkarnie, na wybrzeżu też strzelali
    > bezkarnie. A studia były dla elity, dzieci partyjniaków dostawały
    > się z automatu a wszystkim innym zamiast na stopnie patrzyli na
    > tzw. punkty.

    Glupek jestes.
    W kopalni strzelano, owszem, tragedia, za ktora odpowiada aktyw
    solidarnosci!
    Dlaczego aktyw solidarnosci kazal tym gornikom rzucac kulkami z lozysk w
    gliny?
    Oberwanie taka kulka moze skonczyc sie smiercia. Nie bronie Glin za otwarcie
    ognia, ale tez nalezy zauwazyc, ze zginelo tam 9 osob! Nie 900 czy 9000 ale
    9! To moiwac jezykiem Bylego ministra Tomaszewskiego straty minimalne do
    zaakceptowania. Przypominam ci, ze z rak policji dzis gnie wiecej ludzi w
    ciagu roku.
    A co do studiow to glupek do entej jestes.
    Punkty mialy na celu wyrownac szanse i byly bardzo cenione. Punkty dawaly
    mozliwosc startu na studia mlodziezy ze wsi czy z robotniczych rodzin, nie
    jak dzis w zlaeznosi od kasy.
    Partyjniacy podlegali tym samym zasadom, akademiki byly za darmo, tez dawane
    w scisle okreslonych kryteriach.
    Byc moze dzieci osob z pierwszych stron gazet maly bardziej lagodne
    kryteria, ale tez musialy sie czyms wykazac bo inaczej wstyd na caly
    swiat...
    Poza tym ich dz\ieci raczej w Polsce nie studiowaly, ulubiony kierunek to
    USA.
    Dzis natomiast to masz racje... dzis wystarczy synek coreczka radnego i cala
    uczelnia na bacznosc...
    Skoro Buzek mia doradcow w gabinecie premiera 20-sto letnich chlopakow bo
    byli chlopakami coreczki...:)))

    > Widac graniczy z jednym z wymienionych. :-)

    To nie chodzi o granice geograficzne

    > A z jakiego powodu miała by być w pierwszej ?

    Bo byla...

    > Bo są, przy takim stanie dróg to kilka innych nacji miało by te
    > straty drogowe sporo wyższe.

    Jasne a do tego snieg, deszcz i meteory... a poza tym to polacy sa
    najlepszymi kierowcami...

    > U nas jest więcej ludzi mądrych którzy wiedzą że jak firma
    > będzie miała zlecenia to oni będą mieli pensję a może i podwyżki
    > jak nie będzie miała to oni będą musieli szukać innej pracy.
    > A ty tego nie wiedziałeś ?

    No zwlaszcza, ze pierwszym postem w tym temacie bylo moje pytanie, na
    podstawie tego, ze ZNTK Poznan nie plci przez 3 miesiace pensji...
    Faktycznie...
    Jak firma nie ma zlec to znaczy, ze zarzad lub wlasiciel sie nie nadaje na
    biznesmena - koniec kropka.
    Podwyzki,.... jasne, na razie to coraz wiecej czytam o tym, ze ludzie pensji
    wcale nie dostaja...

    > Za komuny TV kosztował 6 czy 12 miesięczną pensję, pierwszy komputer
    > kupiłem w pewexie za równowartość rocznej pensji, byle radio
    > tranzystorowe kosztowało prawie miesięczną pensję, stereofoniczne
    > kosztowało kilka pensji.

    Kolejne bzdury wygadujesz.
    Ktos ci zle powiedzial, lub popatrzyles na tabelki mowiac w prost zjebane.
    Podaj cene tego telewizora i jaki to byl?
    To samo innech rzeczy wymienionych przez ciebie a napisze ci ile kosztowalo
    a ile siw wowczas zarabialo!
    Pierwszy komupter: napisz jaki? Ja tez kupilem w 1983 roku ZX Spectrum z
    magnetofonem, chetnie porownam ile ja dalem a ile ty:)
    I bulka tez kosztowal 3 miesieczna pensie - debilu...
    W kazdym domu byl TV (moze nie kolorowy bo to wowczas bylo nowowcia) od lat
    1955 praktycznie kazdy dom mial minimum po dwa radia, magnetowfon,
    adapter...
    Ci co lubieli sluchac muzyki mieli ladne sprzety, ci co muzyke traktowali
    tylko jako tance zdawalili sie byle grajami.
    I nie kosztowlao to kilku pensi debilu!

    > Rusz tyłek i sprawdź za ile mogę to kupić dzisiaj.

    Napisz ceny jakie byly i srednie wynagrodzenia Bo takie pierdoilenie za ile
    pensi mozna kupic telwizor to tylko debile z PO i piS potrafia.
    Dzis: za TV trzeba oddac minimum 6 pensji, za radio tranzystorowe prawie
    jedna, za stereofoniczne kilka pensji. Za komputern prawie roczna - sa
    jakies zmiany?

    > A potem jeszcze pomyśl o towarach których za komuny nie miałem
    > szans kupić jak mieszkanie czy samochód. Pamiętasz ile lat
    > pracy kosztował 125p czy 126p ?

    Maluch to ok 70k zl. Srednia pensja w tych czasach to jakies 4 do 6 tysiecy
    zl. Czyli liczac bezposrednio za ok rok-poltorej mozna bylo kupic nowego
    malucha. - cos jeszcze?
    Dzis najtanszy nowy samochod to ok 30kzl czyli liczac srednie 1800zl
    wyjdzie ci ok. 16 miesiecy.
    Mieszkania nie mogles kupic... oj biedaczysko... A kto ci zabronil? Za malo
    pieniazkow czy co?
    Za PRL-u wystarczylo popracowac na tak zwanym zachodzie pol roku by kupic
    dom w Posce baranie.
    Dzis trzeba na to pracowac 30 lat.

    > Ciekawy jestem kiedy zrozumiesz że ja nie twierdzę że u nas jest
    > idealnie, ja twierdzę że jest lepiej niż za komuny.

    No wlasnie a ja twierdze, ze nie. Poza tym napisz kiedy w polsce byla
    komuna? Bo ja nie wiem?
    Moze mylisz socjalizm z komuna? Ale to by oznaczalo, ze masz problem ze
    zrozumieniem znaczenia slow!

    > Takich przedstawicieli w sejmie, rządzie i partiach mamy na jakich
    > zasłużyliśmy sobie w czasie kolejnych wyborów.

    Wiec nalezy nie chodzic na wybory bo to zadne wytlumacznie.
    Codzac na wybory tylko sie potwierdza, wybor.