    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Date: Thu, 24 Mar 2011 18:37:58 +0100
    <4d82fce8$1@news.home.net.pl> <ilv3tt$9if$1@news.task.gda.pl>
    <4d83157e$1@news.home.net.pl> <ilve89$uu2$1@news.onet.pl>
    <4d834eef$1@news.home.net.pl>
    <4d8356d5$0$26810$c3e8da3$fb483528@news.astraweb.com>
    <4d838103$1@news.home.net.pl> <im0c15$8f5$2@news.onet.pl>
    <4d83ce68$1@news.home.net.pl> <im2deb$hir$1@news.onet.pl>
    <im9m76$8ir$1@inews.gazeta.pl> <imch2f$91l$1@news.onet.pl>
    <imcjjm$sch$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-03-23 11:55, Andrzej Ława pisze:

    > A jaki przepis tego zabrania? To, że czegoś nie umiesz, nie oznacza, że
    > nie wolno. W przypadku komputera - oddzielenie jest trywialne.

    Ale niezgodne z umową na jaką się godziłeś przy zakupie. Nie było
    przymusu. Mogłę s kupić inny komp z preinstalowanym syustemem i z logo
    nadgryzionego jabłka. Mogłeś kupić goły sprzęt i wpakować w niego
    linuksa i darmowe pakiety biurowe czy przeglądarki.

    > Jego receptura nie jest chroniona?

    > Bo w ogóle od samego początki chorym.. nie, przepraszam - chciwym -
    > pomysłem było sztuczne wymyślenie jakichś eterycznych licencji, zamiast
    > pozostać przy starym, dobrym pojęciu egzemplarza.

    Wiadomo, że bezduszne korporacje robią to żeby napchać sobie kieszenie
    naszym kosztem. Ale twoja osobista niechęć do wstrętnych kapitalistów
    nie jest żadnym argumentem w dyskusji o legalności takiej umowy.

    > Bo jak jej nie zawrze, to mu komputer nie zadziała.

    Jeśli klient nie zgodzi się na warunki zakupu biletu to nie obejrzy seansu.

    MD