  • Data: 2011-03-27 16:27:19
    Temat: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.03.2011 18:53, Mario pisze:

    > To nie jest zabawa w wynajdowanie różnicy między windowsem a biletem
    > tylko dyskusja kto i w jakim stopni ma prawo określać ograniczenia w
    > stosowaniu kupionego produktu, usługi czy licencji. Jeśli znalazłeś
    > różnicę w przypadku biletu to będziesz teraz musiał znaleźć inną ważną
    > cechę różniącą windowsa od abonamentu na kino/basen/siłownię który
    > kupiony był ze zniżką np studencką i odsprzedany innej osobie. Może ta
    > osoba nie będąca studentem chodzić na siłownię czy nie?

    A bilet jest "na korzystanie z siłowni ale tylko dla studentów" czy też
    "bilet na korzystanie z siłowni" tylko sprzedany taniej studentowi?

    I pamiętaj, że porównanie będzie nieco kalekie, bo porównujesz towar z
    usługą.

    [ciach]

    > Zdaje się, że nie ma zakazu naprawy. Ale jak rozumiem wywaliłeś wszystko
    > i postawiłeś system na nowym sprzęcie. Kiedyś chociaż klawiaturę
    > zostawiało się ze starego :)

    Spalił się, bo wpadł do ogniska... Wypadł z okna i się cały
    porozwalał... Przypadkiem został pozostawiony na drodze walca
    drogowego... Czy to ważne jaki procent komputera i w jaki sposób uległ
    uszkodzeniu?

    [ciach]

    > Luksusem jest tu brak konieczności rzeźbienia żeby uruchomić coś pod
    > linuksem np pod Wine.

    W przypadku wielu programów konieczności rzeźbienia nie ma. I rzeźbienie
    najczęściej wynika z problemów z licencjami na biblioteki czy braku
    dostępu do opisu wewnętrznych mechanizmów wymiany danych.

    Ze zrozumiałych względów M$ będzie na wszelkie możliwe sposoby utrudniał
    powstanie kompatybilnej konkurencji. Zwłaszcza, że w tym przypadku
    użytkownik miałby dostęp do obu światów jednocześnie.

    A z drugiej strony - choćbyś nie wiem jak rzeźbił, pod windows nie
    odpalisz programu linuxowego.