  • Data: 2011-03-27 17:57:46
    Temat: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-27 18:27, Andrzej Lawa pisze:

    > A bilet jest "na korzystanie z siłowni ale tylko dla studentów" czy też
    > "bilet na korzystanie z siłowni" tylko sprzedany taniej studentowi?
    >
    > I pamiętaj, że porównanie będzie nieco kalekie, bo porównujesz towar z
    > usługą.

    Porównanie miało służyć wykazaniu że przy zawieraniu umowy dostawca może
    określić szczegółowe ograniczenia dotyczące w stosowaniu, dalszym
    zbywaniu czy udostępnianiu zakupionego dobra. Jeśli powołujesz się na
    to, że w jednym przypadku jest to licencja a w drugim usługa to wygląda
    tak jakbyś twierdził, że w zależności od tego czy dostawca sprzedaje
    towar, usługę czy licencję ma prawo lub nie ma prawa do wprowadzania
    ograniczeń w użytkowaniu czy udostępnianiu innym zakupionego dobra.
    Przecież takie podejście jest bez sensu. Zawsze ma prawo ograniczać o
    ile nie narusza to polskiego prawa.

    > [ciach]

    > Spalił się, bo wpadł do ogniska... Wypadł z okna i się cały
    > porozwalał... Przypadkiem został pozostawiony na drodze walca
    > drogowego... Czy to ważne jaki procent komputera i w jaki sposób uległ
    > uszkodzeniu?

    Czyli stosujesz wybieg żeby zainstalować licencję na innym sprzęcie :) A
    MS zdaje sobie z tego sprawę ale ten fakt toleruje dopóki jest to
    malutki margines rynku. Ciekawe byłoby gdyby za takie praktyki pozywał
    ludzi do sądu. Jak by się ukształtowało orzecznictwo.

    > W przypadku wielu programów konieczności rzeźbienia nie ma. I rzeźbienie
    > najczęściej wynika z problemów z licencjami na biblioteki czy braku
    > dostępu do opisu wewnętrznych mechanizmów wymiany danych.
    >
    > Ze zrozumiałych względów M$ będzie na wszelkie możliwe sposoby utrudniał
    > powstanie kompatybilnej konkurencji. Zwłaszcza, że w tym przypadku
    > użytkownik miałby dostęp do obu światów jednocześnie.
    >
    > A z drugiej strony - choćbyś nie wiem jak rzeźbił, pod windows nie
    > odpalisz programu linuxowego.

    Potrzebne mi drobiazgi odpalam pod cywginem. Oczywiście po
    przekompilowaniu :)
    A pod windą chodzi trochę programów pisanych pod linuksa. Np. GIMP czy
    używany przeze mnie KiCAD.

    MD