    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bank i staruszka
    Date: Sun, 19 Jun 2016 15:04:41 +0200

    W dniu 2016-06-19 o 15:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Nie musisz udawać ze nie zrozumiałes...
    > Oczywistym jest ze nie chodzi o fakt posiadania dowodu, tylko o weryfikację
    > tozsamosci na jego podstawie.
    > Chociaz fakt - pojawia sie problem blizniaków...

    Nie rozumiesz - nie chodzi tylko o potwierdzenie tożsamości, ale i o
    uzyskanie dowodu, że wypłaty dokonała uprawniona osoba. Takim dowodem
    (pozytywnym lub negatywnym) jest złożony podpis.

    > Tak czy siak - podpowiadanie kształtu podpisu w takiej sytuacji nie
    > poprawia bezpieczenstwa moich pieniedzy.

    Tym bardziej nie poprawia zupełny brak podpisu i tylko okazanie dowodu.

    Natomiast pokazywanie kształtu ma sens - na tym właśnie polega podpis,
    że zawiera w sobie unikalne cechy charakteru pisma podpisanego nie do
    skopiowania ot-tak przez przez przypadkową osobę, nawet jak widzi
    podpis. A sens pokazywania jest taki, aby klient wiedział, czy ma się
    podpisać jan kowalski, czy jkowalski, czy kowalski, czy jeszcze jakoś
    (jeśli już jest tak nieroztropny, że nie ma swojego stałego podpisu).

    > Załóżmy zatem, ze klient nie jest w stanie podpisac sie tak jak na wzorze
    > (np. nie pamietaj ak sie wczesniej podpisywał)
    >
    > Co zrobic?

    To samo co osoba niepiśmienna, są na to odpowiednie procedury.

    --
    Liwiusz