    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akwizycja - zwrot towaru
    Date: Tue, 17 Jan 2006 23:14:22 +0100

    castrol wrote:

    > ale w tym wypadku kupujacy sprawdzil te cechy w domu, przy sprzedawcy,

    Cechy czyścika się sprawdza w ten sposób, że się używa go do czyszczenia
    (zapewne -- nie mam pojęcia jak dokładnie taki czyścik wygląda i działa).
    Więc z opisu wynika, że sprawdził dopiero po wyjściu akwizytora.

    > pozniej na wlasna reke juz zaczal uzywac nowo zakupupionego towaru,

    Nie podoba mi się tutaj sformułowanie "na własną rękę". Klient nabył towar,
    więc miał pełne prawo wg własnego widzimisię, bez jakiejkolwiek zgody
    sprzedawcy, go używać. A dopóki zużycie przez używanie nie przekracza
    zwykłego zarządu, ma też prawo zrezygnować.

    Siłą rzeczy sprzedawca podpadający pod ustawę o ochronie n.p.k. musi się
    liczyć z tym, że klienci będą zwracali towar, i ten po zwrocie będzie miał
    nieco obniżoną wartość, być może wykluczającą ponowną sprzedaż towaru jako
    "nowy".

    Swoją drogą czy ktoś się pokusi o zdefiniowanie pojęcia "zwykłego zarządu" w
    przypadku zakupu poza lokalem papieru toaletowego :>

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>