    From: "Jola" <...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z rozliczeniem wodomierzy i ogrzewania
    Date: Tue, 1 Apr 2008 14:00:30 +0200

    Witam,

    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Problem polega na
    tym, że właśnie otrzymałam rozliczenie z TBS za wodę i centralne
    ogrzewanie i tam znalazły się rzeczy które nigdy nie miały miejsca. TBS
    do wskazań liczników ciepłej wody doliczył dodatkowe opłaty za ciepłą
    wodę uzależnioną od powierzchni mieszkalnej. Dodam, że nie otrzymałam
    żadnej informacji o zmianie sposobu naliczania ciepłej wody i zgodnie z
    umową koszt 1 m3 miał wynosić 14 zł, po zmianach wynosi 20 zł.
    Kolejny problem, to już dłuższa historia z rozliczeniem ogrzewania,
    kiedy wprowadzaliśmy się do mieszkań były zamontowane liczniki ciepła i
    tak było rozliczane od 2001-2003 roku, ale nagle TBS zmienił zdanie i
    anulował wszystkie te rozliczenia (tłumacząc się wadliwością liczników)
    i rozliczał według powierzchni mieszkalnej. Sprawa trafiła do sądu,
    gdzie sąd naciskał na nas żebyśmy podpisali ugodę z TBS, bo oni się
    dopiero uczyli rozliczeń i mogli popełnić błąd. W czasie kiedy trwała
    rozprawa w sądzie TBS zmienił liczniki ciepła na nowe, ale w sądzie
    prezes twierdził, że one nie będą służyły do rozliczeń a jedynie na
    potrzeby TBS do monitorowania. W czerwcu 2007 roku podpisaliśmy ugodę z
    TBS i zgodziliśmy się na sposób rozliczenia. Jakie było moje zdziwienie
    kiedy otrzymałam obecne rozliczenie za centralne ogrzewanie a tam
    widnieją dwie pozycje. W jednej pozycji jest wyliczenie od powierzchni
    licznika a w drugiej pozycji dopłata według wskazań licznika ciepła,
    brak jest informacji o wskazaniach licznika podana jest tylko kwota za
    1 GJ (na podstawie tych wyliczeń muszę dopłacić ponad 1000zł). Kiedy
    otrzymałam to rozliczenie zadzwoniłam do TBS, żeby wyjaśnili to
    wyliczenie, to pani która się tym zajmuje oświadczyła mi, że ona nie
    będzie mi nic tłumaczyć, bo to do niej nie należy. Jak zapytałam na
    jakiej podstawie znowu dokonali zmian w sposobie rozliczeń, pani
    stwierdziła, że na podstawie regulaminu który został zmieniony w 2007
    roku i oni nie mieli obowiązku nas informować o zmianach.
    I tu moje pytania:
    Czy mogę coś poradzić w tej całej sytuacji? Może jest jakaś instytucja
    do której można zgłosić się po pomoc?
    Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc lub radę.

    Pozdrawiam
    Jola