  • Data: 2008-04-01 20:15:30
    Temat: Re: Problem z rozliczeniem wodomierzy i ogrzewania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jola" <...@a...com> napisał w wiadomości
    news:fstsvd$74b$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Z tego co się orientuję, to liczniki mają legalizację, bo wszystkie
    > liczniki wprowadzane do sprzedaży posiadają taką legalizację.

    Na 99,99% nie mają legalizacji, tylko atesty. Atesty, ze nie są trujące i
    nie wybuchają.

    > Choć
    > poprzednie liczniki, to TBS zakwestionował i próbował udowodnić, że
    > były wadliwe i to była podstawa do zmiany rozliczenia. Szybko się
    > jednak z tego wycofali, po tym jak się dowiedzieli, że skontaktowałam
    > się z producentem liczników i on chciał oddelegować własnych prawników
    > żeby bronili dobrego imienia firmy.

    Bo TBS miał racje. To nie są liczniki z samej zasady działania.

    > Ja nie kwestionuję działania liczników, jedynie sposób rozliczenia
    > centralnego ogrzewania i ciepłej wody. Problem z ciepłą wodą jest taki,
    > ze kiedyś podstawą było zużycie ciepłej wody według licznika a teraz
    > doliczyli jeszcze jakieś koszty powierzchni mieszkalnej.

    Poczytaj mój artykuł pod adresem: http://www.roberttomasik.republika.pl/
    Zakładki: Kto kradnie wodę? oraz Czemu sąsiad ma cieplej? Ja je napisałem
    po tym, jak po raz n-ty musiałem w kółko przytaczać te przydługie wywody.

> [...]
    > sprawą jest to, że zmieniają regulamin i nie informują najemców o tym
    > fakcie. Zmienili też sposób rozliczenia za centralne ogrzewanie i wodę
    > po okresie rozliczeniowym i dlatego próbuję się dowiedzieć, czy to jest
    > zgodne z prawem. Wiem, ze z TBS się nie wygrywa, bo to spółka Państwowa
    > i rządzi się swoimi własnymi prawami, ale może jednak jest jakaś
    > instytucja do której można zgłosić skargę, żeby ukrócić ich działanie.
    > Niestety każdy prawnik u jakiego byłam po poradę odmawia zajęcia się
    > sprawą, tłumacząc się kosztami lub niechęcią do "zadzierania" z gminą.

    Dziwne o tyle, ze to Ty byś owe koszty ponosiła, a nie oni. Na jakiej
    podstawie zajmujesz lokal? Umowa najmu? Członkowstwo w tym TBS?