  • Data: 2008-04-01 17:54:18
    Temat: Re: Problem z rozliczeniem wodomierzy i ogrzewania
    Od: "Jola" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fstpse$2k4$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Jola" <...@a...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ja bym zaczął od żądania od STBS-u legalizacji tych ciepłomierzy jako
    > urządzeń pomiarowych. O ile w wypadku stosowania podzielników ciepła
    do
    > faktury wpisuje się współczynniki i stad urządzenia te nie wymagają
    > legalizacji (o czym było tu wiele razy pisane), o tyle jeśli wpisują
    > fakturę ilość zużytych GJ, to mają obowiązek stosowania
    legalizowanych
    > urządzeń pomiarowych. Stosowanie nielegalizowanych jest samo w sobie
    > wykroczeniem.

    Z tego co się orientuję, to liczniki mają legalizację, bo wszystkie
    liczniki wprowadzane do sprzedaży posiadają taką legalizację. Choć
    poprzednie liczniki, to TBS zakwestionował i próbował udowodnić, że
    były wadliwe i to była podstawa do zmiany rozliczenia. Szybko się
    jednak z tego wycofali, po tym jak się dowiedzieli, że skontaktowałam
    się z producentem liczników i on chciał oddelegować własnych prawników
    żeby bronili dobrego imienia firmy.

> [...]
    > przybliżeniem. Mniej lub bardziej dokładnymi, ale nie ścisłym
    pomiarem. Tak
    > więc możliwość oprotestowania rozliczenia jest ściśle powiązana z
    > możliwością zakwestionowania regulaminu. Nie znam dokładnie zasad
    tworzenia
    > regulaminów w STBS-ach, więc nie będę zajmował stanowiska. Generalnie
    skoro
    > to stowarzyszenie, to regulamin podlega chyba kontroli walnego
    > zgromadzenia. A jeśli lokatorz6y nie są jego członkami (bo nie wiem),
    > zmiana podlega takim samym rygorom, jak zmiana każdej innej umowy - a

    Ja nie kwestionuję działania liczników, jedynie sposób rozliczenia
    centralnego ogrzewania i ciepłej wody. Problem z ciepłą wodą jest taki,
    ze kiedyś podstawą było zużycie ciepłej wody według licznika a teraz
    doliczyli jeszcze jakieś koszty powierzchni mieszkalnej. Kolejną sporną
    sprawą jest to, że zmieniają regulamin i nie informują najemców o tym
    fakcie. Zmienili też sposób rozliczenia za centralne ogrzewanie i wodę
    po okresie rozliczeniowym i dlatego próbuję się dowiedzieć, czy to jest
    zgodne z prawem. Wiem, ze z TBS się nie wygrywa, bo to spółka Państwowa
    i rządzi się swoimi własnymi prawami, ale może jednak jest jakaś
    instytucja do której można zgłosić skargę, żeby ukrócić ich działanie.
    Niestety każdy prawnik u jakiego byłam po poradę odmawia zajęcia się
    sprawą, tłumacząc się kosztami lub niechęcią do "zadzierania" z gminą.
    Dlatego jeszcze raz bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Jola