    From: "Reader" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo do dokumentacji medycznej
    Date: Sat, 1 Jan 2005 20:02:46 +0100

    Jakie prawa posiada pacjent prywatnego gabinetu lekarskiego do otrzymania
    dokumentacji przeprowadzanego leczenia, i jak można je egzekwować.

    Dokładniej, sytuacja jest tego typu, że chcę zmienić gabinet lekarski, w
    związku z tym potrzebuję całej dokumentacji, której to nie chce mi pani
    "Doktor" wydać.

    Jakie środki przymusu zastosować, gdzie się zgłosić ??

    Dodatkowo pani wydała mi ostatnio dokumentację medyczną, (zdjęcia), których
    faktyczna data była niezgodna z tym, co podawała pani doktor.

    Wg. prawa cytuję:
    " gdy lekarz wydaje fałszywe lub błędne w treści świadectwo (np. dotyczące
    stanu zdrowia pacjenta), "
    grozi odpowiedzialność cywilna o charakterze deliktowym (czyny
    niedozwolone).

    Proszę o wszelką pomoc - ta dokumentacja jest dla mnie b. ważna,
    czy mogę powołać się w przypadku oporu wydania dokumentacji
    na policję ??

    dzięki za wskazówki,
    pozdrawiam noworocznie
    Reader