  • Data: 2005-01-02 12:15:31
    Temat: Re: Prawo do dokumentacji medycznej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Reader" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cr8nst$hkh$1@inews.gazeta.pl...
    > Róznica w datach może być b, ważna -
    > jeżeli ktoś przedstawi mi zdjęcia, z dnia np. 20 września 2004, z datą 20
    > grudnia 2004, to jest w stanie ukryć
    > swoje postępowanie niezgodne ze sztuką, o czym mowa w ustawie "o
    wykonywaniu
    > zawodu lekarza" z dnia 5 grudnia 1996 roku, tzn. wytnie ze swojej historii
    > tez 3 m-ce działalności

    Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie Twierdzę, ze w tym przypadku data nie była
    istotna. Ja jedynie zwracam uwagę na fakt, że jej sfałszowanie będzie
    stanowiło przestępstwo jedynie wówczas, gdy data będzie miała znaczenie. A
    nie zawsze ma i tyle.

    > Po za tym ustawa ta szczegółowo mówi, że zawód lekarza powinien być
    > wykonywany przez osobę o nienagannej postawie etycznej - co stawia wobec
    tej
    > osoby wymóg prawdomówności.

    Naruszenie zasad etyki podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej przed izbą
    lekarską, a nie karnej.