  • Data: 2002-11-12 10:00:48
    Temat: Odp: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Raldek <r...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aqqih0$knd$...@n...gazeta.pl...
    > Zaczynam nowy wątek bo w poprzednim serwer nie pozwala dodawać nowych
    postów.

    > Dlaczego jesteście tacy nerwowi? Przez takich jak wy ta grupa jest
    niewiele
    > warta, więcej wyzwisk i i dziwnych oskarżeń zamiast merytorycznej
    dyskusji...
    > Jestem studentem prawa, na www.poradaprawna.pl przeczytałem kazus, który
    mnie
    > zaciekawił i co uzyskałem w odpowiedzi? Jeden nawyzywał od idiotów, drugi
    > napisał że się uczę do egzaminu albo odrabiam pracę domową, a następny
> [...]

    Przeczytałam Twój wcześniejszy post i dyskusję wokół problemu i mam kilka
    uwag:
    Po pierwsze nie ma umowy przedwstępnej i w zasadzie nie kontrowersje wokół
    braku termin są istotne jak to że brak ustalenia warunków umowy
    przyrzeczonej (umowa przedwstępna powinna okreslać istotne postanowienia
    umowy przyrzeczonej i to stanowczo).
    Po drugie nie jest to też oferta bo ta musi być stanowcza.
    Dlatego też w przedstawionej sytuacji masz do czynienia z jedynie
    rokowaniami.

    Jeśli chodzi o Twoje pytania dotyczące tego w jakiej formie powinna być
    złożona oferta to żeby uniknąć podobnej sytuacji gdy inni wyzwą Cię od
    "nieuków" odsyłam do lektury w tym zakresie, a później oczywiście możemy
    dyskutować.
    Pozdrawiam Beata