  • Data: 2002-11-12 15:25:43
    Temat: Odp: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > Szanowni :)
    >
    > Jak mówią "co głowa to rozum", co prawnik to inna teoria. Może dlatego
    prawo
    > jest takie wciągające. A co do słuszności lub nie poglądów każdego z nas -
    jak
    > mówi znajomy sędzia "nie ma złych wyroków, są tylko złe uzasadnienia".
    Proponuję
    > zjednoczyć siły i wspólnie "pogdybać" nad tym, w zasadzie czysto
    teoretycznym,
    > problemem. Może zaczniemy od początku? Proponuję rozważyć kto i komu
    złożył tu
    > ofertę, czy oferta w ogóle została złożona, czy może (jak twierdzi Beta)
    miały
    > miejsce jedynie rokowania. Tak dla zabawy :)

    Witam.
    Zgadzam się że pogdybać można a nawet należy. Nie często odwiedzam grupę i
    nie często uczestniczę w jakiś dyskusjach. Sam temat jest interesujący nie
    tylko teoretycznie. W praktyce takie sytuacje się zdarzają (niekoniecznie
    dotyczące sprzedaży domku letniskowego). Sam problem ustalenia czy doszło do
    zawarcia umowy czy nie, czy był umowa przedwstępna czy jej nie było, co z
    warunkiem czy terminem i jakie w związku z tym strony mają roszczenia jest
    naprawdę dość często spotykany. Twierdzenie że teoria nie ma nic wspólnego z
    praktyką jest pomyłką. Podstawy teoretyczne pozwalają uniknąć problemu lub
    też wygrać sprawę.
    Dlatego też jeśli jest chęć kontynowania wątku to jestem chętna, tym
    bardziej że z powodu choroby mam więcej czasu.
    Pozdrawiam Beata