  • Data: 2002-11-12 10:42:55
    Temat: Odp: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przede wszystkim nie pisałam ogólnie ani o ofercie ani o umowie
    przedwstępnej. Odniosłam się to Twojego kazusu. W przedstawionym stanie
    faktycznym brak podstaw do uznania że była to umowa przedwstępna a moim
    zdaniem nie była to równiez oferta. Dlatego też nie można z mojego toku
    rozumowania wyciągąc wniosków ogólnych.
    Co do stanowczości to wiąże się ona z tym że ten kto składa ofertę jest nią
    związany.
    Co do art. 89 k.c. to przeczytaj go uważnie - warunek można zastrzec przy
    czynności prawnej. dlatego żeby dopuścić możliwość zamieszczenia warunku w
    ofercie musiałbyś uznać że oferta jest czynnością prawną. W tym zakresie z
    uwagi na interesujący problem teoretyczny uważam że dyskusja jest otwarta
    mimo ze odpowiedź jest znana.
    Co do dalszej części rozważań oczywiście masz rację z tym że musisz zwrócic
    uwagę na to że problem rozpatrywany w komentarzu dotyczy sytuacji w której
    mieliśmy ofertę i jej przyjęcie i nic po za tym (czyli sytuację w której
    srony nie poszły spisać umowy notarialnie) w takiej sytuacji w razie sporu
    musisz zbadać czy doszło do zawarcia umowy i dlatego tak duże znaczenie w
    takich sytuacjach ma forma - jesli była oferta notarialna i jej przyjęcie
    notarialne to doszło do zawarcia umowy, jeśli nie to nie doszło. - Użyłam
    sktótów myślowych ale mam nadzieję że się rozumiemy.

    pozdrawiam Beata

    Użytkownik Raldek <r...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aqqke8$rch$...@n...gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/