  • Data: 2008-05-07 17:53:04
    Temat: DMC Maksymalna masa całkowita przyczepy i brak wpisu w DR
    Od: T...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Wymyśliłem sobie, że będę jeździł ze swoją łódką na mazury i pojawiło
    się kilka problemów.
    Samochód o masie własnej 935 kg, DMC 1289, kategoria B+E.
    1) Załóżmy, że w DR w polu O2 (maksymalna masa całkowita przyczepy bez
    hamulca) wynosi 400 kg.
    - Czy istnieje jakieś ograniczenie na DMC przyczepy? jakie?
    - Czy mogę doczepić przyczepę o MW 400 kg i np 889 kg ładunku?
    - Czy mogę doczepić przyczepę o DMC 750 kg, ale MW + masa ładunku 400
    kg?
    - Czym różni się DMC od MMCP?
    2) Aktualnie w DR nie posiadam wpisanych wartości O1 i O2, byłem
    wczoraj na przeglądzie haka. Diagnosta stwierdził że wg tabliczki
    znamionowej w polu O1 powinno być 900 kg, a O2 400 kg. Wydał mi
    zaświadczenie o badaniu. W urzędzie natomiast stwierdzono, że wartości
    O1 i O2 nie muszą być umieszczone. Wbili w dowód hak i tyle.
    - Na jakiej podstawie teraz Policja stwierdzi czy jadę legalnym
    zespołem pojazdów? Będzie szukać tabliczki pod maską?
    - Jak bym zapomniał ile wynoszą wartości O1 i O2, to skąd miałbym
    wiedzieć jaką przyczepkę mogę ciągnąć?

    Pozdrawiam TK