  • Data: 2008-05-07 18:54:12
    Temat: Re: DMC Maksymalna masa całkowita przyczepy i brak wpisu w DR
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    T...@g...com w
    <news:6e84298f-b519-44f3-af10-32aa23996eda@d1g2000hs
    g.googlegroups.com>:

    > 900 KG

    > Google juz przeszukałem. I nie ma nic jednoznacznego. Jedni piszą, że
    > DMC
    > przyczepy = 1/2 MW pojazdu, inni że takie jak w DR (tutaj byłaby
    > różnica
    > 400/450 kg) :-(

    Przy tej masie (DMC) to mowa o przyczepie lekkiej, czyli 1/2 MW pojazdu albo
    ma hamulec najazdowy i wtedy masz warunki DMC pojazdu nie mniej niż 1.33 DMC
    przyczepy

    Ale skoro masz cos w dowodzie rejestracyjnym jednak... To ta mniejsza,
    odpowiednia(z hamulcem/bez) wartość.

    > Maksymalna masa ciągniętej przyczepy
    > Ta tabliczce (na haku) jest 3500 (z ham) i 2500 (bez ham).
    > Diagnosta kierował się tabliczką pod maską samochodu.

    Aha...

    > Pojazd to Felicja ;-). Na tabliczce pod maską są pola 1450 i 2350
    > (gdzie to drugie
    > to maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów), co świadczy o
    > przystosowaniu do ciągnięcia przyczepy.

    Jeżeli już to DMC -- nie wymyślaj kolejnych mas ;P

    <q>
    Samochód o masie własnej 935 kg, DMC 1289,
    </q>

    Z tego by wynikało, że gdybyś samochód miał "napakowany" w okolicach jego
    DMC, to przyczepa bez hamulca mogłaby mieć DMC nie więcej niż około 160kg a
    z hamulcem 1060

    I dalej widać, że doliczając tylko masę haka i kierowcy (czyli np.
    935+10+80) masz do wykorzystania koło 270 kg -- mało. Powinieneś sie
    rozglądać za przyczepą z hamulcem najazdowym, ale o DMC mniejszej niż
    1289/1.33, czyli jakieś 960 kg

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]