    From: MarianP <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zamiana aresztu na cos innego...
    Date: Sat, 26 Dec 2009 10:09:51 -0800 (PST)

    Witajcie!
    Sprawa jest dosc skomplikowana, ale postaram sie ja wyjasnic.
    17-letni chlopak, syn znajomych, wraz z 2 kolegami (17 i 18lat)
    napadli na sklep, gowniarzom sie w glowach przewraca ostatnio. Tak sie
    ciekawie sklada, ze sklep ten jest wlasnoscia policjanta. Co jeszcze
    ciekawsze na zapleczu sklepu byli policjanci po cywilu i w momencie
    "napadu" obezwladnili napastnikow. Sprzedawcow bylo dwoch - zeznali,
    ze zostali pobici - lecz w prywatnej rozmowie przyznali, ze nic im sie
    nie stalo. Napastnicy byli w komniniarkach i mieli kije bejsbolowe.
    Ten syn znajomych nie byl w srodku, lecz "na czatach" i gdy zobaczyl
    patrol zaczal uciekac - zostal zlapany.
    Dzis sad przychylil sie do wniosku prokuratora i zastosowal tymczasowy
    areszt. Wydaje sie to o tyle dziwne, ze majac do dyspozycji inne
    srodki zapobiegawcze, wybral wlasnie ten - najbardziej dotkliwy. Syn
    znajomych jeszcze na policji przyznal sie zanim przybyl adwokat - jego
    blad. Areszt jest w miescie odleglym o 80km i poniedzialek maja tam
    byc przewiezieni.
    Jego rodzice sa zrozpaczeni - to pierwszy taki przypadek chlopaka,
    glupota ludzka nie zna granic.
    Czy jest szansa na zamiane aresztu na chociazby poreczenie majatkowe
    lub dozor policyjny? Sprawcy wyrazili skruche, lecz czy to cos teraz
    zmienia? Pozostali maja tylko obronce z urzedu - syn znajomych
    wynajetego.
    Wydaje mi sie, ze areszt w takim przypadku to gruba przesada - wszak w
    telewizji czesto slyszy sie o zastosowaniu poreczenia w jeszcze
    powazniejszych przypadkach. Sam policjant (znalazl sie jeden
    porzadniejszy) przyznal, ze to inni policjanci sie uwzieli i trzymaja
    sztame. Prokurator rejonowy tez nie ma ochoty na zadne zlagodzenie.
    Czy ktos moze ewentualnie polecic dobrego adwokata na podkarpaciu,
    ktory umialby sie zajac sprawa? Co radzicie zrobic? Odwolywac sie do
    prokuratora okregowego? Wiem, ze chlopakowi nalezy sie kara, ale to co
    sie dzieje w Polsce z aresztami - ciagle przedluzanie bez zapoznania,
    niechec sedziow do odwolan - to juz przechodzi ludzkie pojecie. Czy
    mozna prosic o zmiane sedziego? Wydaje mi sie, ze sad nie wzial w
    ogole pod uwage jego wieku. Dzis rozprawa odbyla sie bez udzialu
    publicznosci...