  • Data: 2011-11-06 08:01:18
    Temat: umowa o dzieło - umowa o pracę [crosspost]
    Od: rg <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczów.

    Mam pytanie...
    O ile mi wiadomo (chyba, że mam nieakualną wiedzę) w ogólnych zarysach
    umowa o dzieło powinna zakładać (warunki konieczne):
    - samodzielność w realizacji dzieła (czyli brak kierownictwa),
    - brak wyznaczonego miejsca realizacji dzieła
    - brak określonego czasu wykonywania pracy (liczy się tylko termin
    wykonania dzieła).
    Jak rozumiem niespełnienie któregokolwiek z tych warunków spowoduje
    zakwalifikowanie umowy o dzieło jako umowy o pracę. I czy wtedy podpisana
    umowa o dzieło staje się automatycznie nieważna, czy wymagane są jakieś
    inne procedury?

    W praktyce chodzi o prowadzenie kursu, gdzie chodzi o zrealizowanie
    programu obejmującego materiał związany z przygotowaniem kursantów do
    matury z przedmiotu X. Zajęcia prowadzone są w określonych godzinach, w
    określonych dniach, w określonym miejscu, pod kierownictwem właściciela
    firmy. Podpisana została umowa o dzieło, czy jest to zgodne z prawem i jest
    ona ważna ze wszystkimi konsekwencjami zawartymi w umowie?