    From: "Monika Zalewska" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: szkoła
    Date: Tue, 8 Nov 2005 09:19:06 +0100

    Witam licząc na pomoc ze strony Państwa.
    Mój syn, uczeń klasy III gimnazjum, bawiąc się piłką na boisku szkolnym
    wytłuk nadtłuczoną jego zdaniem szybę. Pani pedagog wezwała mnie, żądając
    pokrycia kosztów wstawienia nowej szyby. Zapytałam ją (pedagoga), czy jest
    pewna, że to mój syn wybił tą szybę. Oświadczyła, że rozmawiała z moim synem
    i ten powiedział jej, że to jego kopnięcie spowodowało, ze szyba stłukła sie
    do końca, ale była juz nadtłuczona. Pani pedagog oświadczyła jednak, ze to
    on (mój syn) ponosi odpowiedzialnośc za stłuczoną szybę. Na moje pytanie czy
    jest pewna tego, iż to mój syn potłukł tą nieszczęsną szybę nie chciała
    odpowiedzieć w prost. Mówiła, ze rozmawiała z synem i ja mam pokryć koszty.
    To nie pierwsza moja utarczka z Panią pedagog szkolną. Michał ma opinię
    spokojnego w szkole. Wychowawczyni nie ma do niego żadnych zastrzeżeń mimo
    to pedagog szkolny co chwila znajduje jakieś "ale".
    Czy ja musze płacić za te nieszczęsna szybę, a jeśli tak, to czy mogą
    zażądać od szkoły dowodu wpłaty i oswiadczenia na jakiej podstawie zostałam
    zobligowana do poniesienia kosztów wybitej szyby.
    Pozdrawiam, Monika Zalewska