  • Data: 2005-11-08 10:42:22
    Temat: Re: szkoła
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    M napisał(a):

    > skoro - jak rozumiem - nie jest spornym "kto kopnal pilke" to obawiam sie, ze za
    > szybe w istocie przyjdzie Pani zaplacic. W moim odczuciu kwestia, czy szyba byla
    > nadtluczona czy nie nie ma wiekszego znaczenia, bo nawet jezeli szkola ta
    > naadtluczona szybe wymienila swego czasu na nowa to i tak trafienie w nia pilka
    > spowodowaloby ten sam skutek. Wiec - niezaleznie od tego, czy szyba byla cala
    > czy nie - kopniecie w nia pilki doprowadziloby w kazdym wypadku do stluczenia.

    Teoretycznie czy szyba byla juz peknieta czy nie jednak znaczenie ma.
    Jak komus sie rozwali stary zuzyty samochod, to tez nie trzeba mu w
    ramach odszkodowania fundowac nowego, a ponosi sie koszt jedynie w takim
    stopniu ile byl wart ten samochod przed zniszczeniem.

    Uszkodzona szyba jest "zuzyta" powiedzmy w 75% procentach i 25% ceny
    szyby IMO by sie nalezalo.
    Natomiast caly koszt wymiany szyby oczywiscie trzeba poniesc, bo to
    wlasnie to kopniecie spowodowalo ze szybe trzeba wymienic teraz zaraz.

    Natomiast IMO "przyzwoicie" jest zaplacic za calosc. Po prostu jak sie
    kopnelo to trzeba szkode naprawic.

    Inne pytanie o okolicznosci.
    Jezeli syn gral w pilke po zajeciach - tak jak sie to dzieje czesto na
    boiskach szkolnych, to jednak byl pod opieka rodzicow.
    Natomiast jezeli kopniecie mialo miejsce w ramach lekcji WF, to IMO
    odpowiada za to szkola.