  • Data: 2008-09-19 18:57:44
    Temat: pomocy - odrzucenie spadku przez dzieci
    Od: "greg05[maplka]wp[kropka]pl" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    W związku z terminem, proszę o pomoc jak postąpić w przypadku zagrożenia
    otrzymania spadku po zmarłym wuju.

    Ponizej opis stanu faktycznego:
    17 listopada 2007 roku zmarł wuj mojej żony, nie utrzymywalismy z nim
    kontaktów, po jego smierci okazalo sie ze może być powaznie zadluzony. Z
    uwagi na to, iż wuj był po rozwodzie, to zgodnie z zasadami spadek powinień
    dziedziczyć jego syn (kuzyn żony). Jednak syn wuja odrzucił spadek przed
    notariuszem w dniu 13 lutego 2008 roku, powiadomienie z Sądu jest datowane
    na 26 marca 2008 roku (odebrane 29 marca 2008 roku). Ponadto w sądzie podał
    on dane (imiona, nazwiska, adresy) synów i córek pozostałego rodzeństwa
    wuja.
    Syn wuja posiada dwójkę małoletnich dzieci, gdzie zgodnie z moją wiedzą
    powinny one dziedziczyć spadek.
    I tu zaczynają się schody.
    Wg wiedzy mojej żony syn wuja nie chce przeprowadzać sprawy w sądzie
    rodzinnym, gdyż brak mu czasu i uważa że to są zbędne i niepotrzebne koszty.
    Ale jest to tylko jego stanowisko, w które powiedzmy nie dońca należy ufać.

    W związku z powyższym mam pytania:
    1/ W przypadku, gdy spadek (ew. długi) dziedziczą dzieci tego kuzyna (czyli
    wnuki zmarłego), to czy moja żona musi odrzucić spadek, czy wystarczy że
    poczeka na zawiadomienie z sądu o odrzuceniu przez te dzieci?
    2/ Czy sąd rodzinny lub/i sąd spadku ma obowiązek zawiadomić żonę o
    rozpoczętym/zakończonym postępowaniu w sprawie dziedziczenia spadku przez
    dzieci kuzyna (wnuki zmarłego)?
    3/ jak wygląda i na czym polega procedura odrzucenia spadku przez małoletnie
    dzieci przez sąd rodzinny?
    4/ Od kiedy należy przyjąć "tytuł swego powołania" (art. 1015, par 1 KC),
    czy od daty zawiadomienia o odrzuceniu spadku przez kuzyna, czy od daty
    doręczenia tego zawiadomienia, czy też może od daty zawiadomienia o
    odrzuceniu spadku przez jego dzieci (wnuki zmarłego)?

    Dla jasności sytuacji dodam jeszcze, że rodzice i pozostałe rodzeństwo
    zmarłego wuja już nie żyje, żyją tylko ich dzieci, w tym moja żona.

    Z uwagi na termin bardzo proszę o pilna pomoc.

    pozdrawiam Grzesiek