  • Data: 2008-09-20 04:36:48
    Temat: Re: pomocy - odrzucenie spadku przez dzieci
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    greg05[maplka]wp[kropka]pl wrote:
    > W zwi?zku z powy?szym mam pytania:
    > 1/ W przypadku, gdy spadek (ew. d^(3)ugi) dziedzicz? dzieci tego kuzyna (czyli
    > wnuki zmar^(3)ego), to czy moja ?ona musi odrzuci? spadek, czy wystarczy ?e
    > poczeka na zawiadomienie z s?du o odrzuceniu przez te dzieci?

    Niech żona czym prędzej odrzuci spadek. Samo za nią sie nic nie zrobi.
    Jak dzieci odrzucą to zostanie sama na horyzoncie w kolejce po spadek.

    > 4/ Od kiedy nale?y przyj?? "tytu^(3) swego powo^(3)ania" (art. 1015, par 1 KC),
    > czy od daty zawiadomienia o odrzuceniu spadku przez kuzyna, czy od daty
    > dore^czenia tego zawiadomienia, czy te? mo?e od daty zawiadomienia o
    > odrzuceniu spadku przez jego dzieci (wnuki zmar^(3)ego)?

    O daty kiedy z dużym prawdopodobieństwem mogliście się dowiedzieć o
    spadku. W tym przypadku będzie to data otrzymania pisma z sądu.
    No chyba, że ktoś będzie potrafił wykazać, że dowiedzieliście się o
    fakcie odrzucenia wcześniej.