  • Data: 2008-09-20 21:47:37
    Temat: Re: pomocy - odrzucenie spadku przez dzieci
    Od: "greg05[maplka]wp[kropka]pl" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli nieletni mają udział w spadku, to z mocy ustawy łapią się pod
    > "dobrodziejstwo inwentarza", sprawdź w Kodeksie.
    > Art.1015 (ale SPRAWDŹ :))

    tak art.1015, par 2.
    Dla mnie, jeżeli nie odrzucą, a przede wszystkim nie dostanę zawiadomienia z
    sądu (pytanie tylko którego, spadku czy rodzinnego), to żona nie jest
    zagrożona. Dopiero po zawiadomieniu z sądu ma 6 mies. (dostaje "tytuł swego
    powołania") na odrzucenia spadku.

    Taka jest moja interpretacja, ale mogę się mylić, więc proszę również o
    wypowiedź tych, co mają do czynienia z prawem na codzień.

    pozdrawiam Grzesiek