  • Data: 2008-09-20 14:36:34
    Temat: Re: pomocy - odrzucenie spadku przez dzieci
    Od: "greg05[maplka]wp[kropka]pl" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek7205" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:gb1u5d$maj$1@news.interia.pl...

    > O daty kiedy z dużym prawdopodobieństwem mogliście się dowiedzieć o
    > spadku. W tym przypadku będzie to data otrzymania pisma z sądu.
    > No chyba, że ktoś będzie potrafił wykazać, że dowiedzieliście się o fakcie
    > odrzucenia wcześniej.

    Specjalnie napisałem "tytuł swego powołania" (art. 1015, par 1 KC), gdyż
    moim zdaniem, gdyby ustawodawca miał na myśli śmierć, to w tym paragrafie
    zapisałby "od śmierci".

    Moim zdaniem, gdy są żyjące dzieci i wnuli zmarłego, to żona jeszcze takiego
    tutułu jeszcze nie ma.
    Bezpośrednimi spadkobiercami są w tym momencie (po odrzuceniu przez syna)
    wnuki zmarłego, zaznaczam, żyjące wnuki.
    Dopiero w przypadku ich śmierci, albo odrzucenia przez nie spadku (wg KC
    "nie dożyły otwarcia spadku"), gdy wyczerpie się linia zstępnych, żona i
    ewentualne kuzynowstwo otrzymuje ten "tytuł swego powołania" .
    Ale też wtedy, zgodnie z KC ( nie pamiętam paragrafu), sąd ma obowiązek
    wysłać zawiadomienie.
    I moim zdaniem, te 6 miesięcy liczy się wtedy od daty odebrania tego
    zawiadomienia .
    Mam niedzieję, że dobrze interpretuję przepisy:)

    Aa, czy jest ktoś mi wstanie wyjaśnić na czym polega i jak wygląda procedura
    odrzucenia spadku przez nieletnich przed sądem rodzinnym. Jakie to może
    nieść skutki prawne dla pozostałych osób?
    I również mnie ciekawi co się stanie, gdy wnuki nie odrzucą spadku i za parę
    lat osiągną pełnoletność.

    pozdrawiam Grzesiek