  • Data: 2006-04-16 23:08:36
    Temat: pieszy na pasach - dylemat
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,
    wiem ze juz byl gdzies podobny watek, ale chcialbym wrocic do tematu a
    mianowicie, jak ma sie zachowac kierowca ktory dojezdza do przejscia dla
    pieszych a nagle gosc wlazi mu prosto przed maske ?

    dosc czesto zdarza mi sie taka oto sytuacja -centrum wawy, pl. 3 krzyzy
    jadac od ujazdowskich, gdzie pasy przejscia dla pieszych zaczynaja sie
    na pasie dla autobusow, na wysokosci przystanku, a dwoma kolejnymi jada
    samochody. pieszy staje sobie w tym miejscu juz na pasach i czeka az
    przejedzie sznur samochodow (poruszajacych sie po tych dwoch kolejnych)
    - i logicznie, ale co jakby uznal ze "pierwszenstwo sie mu bezwzglednie
    nalezy" nie zwazajac na konsekwencje ? o wtargnieciu nie moze byc mowy,
    bo juz byl na pasach (ale w obszarze nie uczeszczanym przez samochody)

    chodzi mi o przypadek kiedy faktycznie jedzie sznur samochodow i nie
    sposob gwaltownie i bezpiecznie zahamowac... jadac nawet 30/40 kmh
    czasami bywa, ze na przystanku stoi autobus i juz w ogole nie widac co
    sie dzieje na tych pasach (pasy sa za przystankiem)