  • Data: 2006-04-17 15:41:56
    Temat: Re: pieszy na pasach - dylemat
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    Przy każdytm wymijaniu stojącego autobusu masz obowiązek przewidzieć, że zza
    autobusu ktoś wyjdzie. A często zdarza się, że ktoś tak właśnie wychodzi.
    Nawet nie na pasach masz obowiązek zachować szczególną ostrzożność wymijając
    autobus, który się zatrzymał. Nie znam Warszawy, ale w Krakowie są
    przystanki tramwajowe na środku ulicy. Tramwaj się zatrzymuje, a piesi
    wypadają Ci prosto pod koła. Jak potrącisz, to Twoja wina.

    Wtargnięcie to taka sytuacja, jaką miałem kiedyś w Wałbrzychu: światła dla
    pieszych, na samym skraju chodnika stoi 10-letni chłopak z matką. Ja mam
    zielone, a chłopak mi ni z tego ni z owego nagle rusza do przodu. Jechałem
    chyba z 30-40 km/h. Chłopak mi wyskoczył 3 m przed maską. Nie masz szans
    nawet drgnąć nogą. Na szczęście się zorientował i nie stała się tragedia.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"