  • Data: 2013-04-14 21:55:02
    Temat: odmowa uznania reklamacji
    Od: Justyna <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć
    Czy ktos może mi doradzić?
    Kupiłam torebkę za 160 zł. Po 4,5 miesiącach zareklamowałam torebkę
    (niezgodność towaru z umową, żądanie zwrotu pieniędzy) ponieważ na jej
    elementach pojawiły się przetarcia i pęknięcia włącznie z przerwaniem
    paska. Sklep oddalił reklamację powołując się na opinię rzeczoznawcy-
    cytuję "W reklamowanym wyrobie nie stwierdzam niezgodności z umową.
    Wierzch torebki wykonany został z tkaniny co rozsądnie oceniając klient
    widział przy zakupie! Materiały tego typu z natury rzeczy mają
    ograniczoną trwałość i są znacznie słabsze niż skóra naturalna.
    Miejscowe wytarcia tkaniny przy dolnych brzegach ma podłoże mechaniczne
    i wynika z okoliczności za które sprzedawca nie ponosi winy. Reklamacja
    bez podstaw do uznania"
    Powiatowy rzecznik konsumentów nic nie zdziałał- sklep potrzymał opinię
    powołując się na ww rzeczoznawcę.
    Chciałabym oddać sprawę do sądu- jak to zrobić?
    Czy mam szansę wygrać?
    Czy mogę wystąpić oprócz zasądzenia wartości torebki o zwrot kosztów np
    rzeczoznawcy czy dojazdów do sklepu?
    Czy musze mieć na to rachunki?
    Chciałabym także wystąpić o to aby sklep np 10-krotną wartośc torebki
    przekazał na cele charytatywne np dom dziecka czy hospicjum- czy jest to
    możliwe?
    Gdzie będzie odbywać się sprawa sądowa?- w moim miejscu zamieszkania czy
    w miejscu gdzie kupiłam torebkę?
    pozdrawiam
    Justyna