eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodmowa przyjecia telefonu komorkowego sluzbowegoodmowa przyjecia telefonu komorkowego sluzbowego
  • Data: 2005-05-27 15:38:02
    Temat: odmowa przyjecia telefonu komorkowego sluzbowego
    Od: "KN" <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    witam sz.grupowiczow

    sprawa moze wydawac sie nietypowa, zwlaszcza w swietle roznie pojetej
    "nowoczesnosci" i "bycia ogolnie trendy", ale mam powod, dla ktorego zadaje
    pytania:
    ===
    najpierw kilka faktow:
    f.1. jest sobie zwykly pracownik (nie kierownik) pracujący na etacie zwykłe
    osiem godz. dziennie, soboty ma wolne
    f.2. firma jest ogólno-handlowa, której własne hurtownie dzialają (także w
    soboty) poza sluzbowym czasem pracy tego pracownika, wynikajacym z jego
    umowy prace
    f.3. przełożonym pracownika jest kierownik (z nienormowanym czasem pracy i
    telefonem służbowym, oczywiście), który jednak nie ma pełnej wiedzy tego
    pracownika nt. pewnych spraw merytorycznych będących w zakresie obowiązków
    rzeczonego pracownika
    f.4. pracownik ma prywatny telefon komórkowy, którego numer "wyciekł" do
    tych podhurtowni dzialających w jego czasie wolnym oraz zna go tez jego
    przelozony kierownik
    f.5. pracownik jest OPIEPRZANY, jeśli nie odbierze na PRYWATNYM telefonie
    SLUZBOWEJ rozmowy od hurtowni albo od przełożonego (czyli, wg kierownika,
    nie udzieli pomocy merytorycznej, w dowolnym czasie)

    ===
    a teraz pytania:
    p.1. co prawda jestem niemal na 100% przekonany, ze odebranie takiej rozmowy
    jak w f.5 w czasie wolnym od pracy stanowi gotowość do świadczenia
    obowiązków służbowych, a zatem podpada pod nadgodziny (wynika to z KP), ale
    mimo to pytam jakie są znane Wam sądowe interpretacje takich przypadków ?
    bo pracownik za okazanie takiej gotowosci nie dostaje dodatkowego
    wynagrodzenia, ani ekwiwalentu w dniach wolnych, a nawet ma obnizone premie
    uznaniowe nadzielane przez kierownika (zaznaczam, ze wiem co to znaczy
    uznaniowe, ale tu mowa o przydzielaniu nagrody, ktorej podstawą otrzymania
    jest ocena pracownika dokonana przez kierownika, który do tej oceny wnosi
    tez gotowosc swiadczenia obowiazkow nawet w czasie WOLNYM od pracy !)

    p.2. pracownik slyszy, ze dostanie telefon sluzbowy, ale nie chce go
    przyjmowac. po prostu nie chce miec telefonu kom sluzbowego, nie chce byc
    "pod telefonem". czy pracodawca ma prawo wymagac od niego przyjecia telefonu
    komorkowego sluzbowego ?

    p.3. dyspozycyjnosc pracownika to jedna rzecz (zeby zmienic godziny sluzbowe
    chyba wymaga to tutaj wypowiedzenia zmieniającego), ale tu chodzi konkretnie
    o to, ze pracownik NIE CHCE przyjac telefonu sluzbowego, bo nie chce ze
    swoich prywatnych powodow, a caly sens bycia dyspozycyjnym to wlasnie... juz
    rozumicie w czym rzecz :)
    czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem pozytywnego wywalczenia przez
    pracownika prawa do NIE-PRZYJMOWANIA telefonu kom sluzbowego ? a moze nawet
    niezaleznie od nienormowanego czasu pracy ?

    ufff.... dlugie (dzieki za Wasz cenny czas),
    ale wyczerpalem chyba wszystkie warianty i staram sie nie dac sie zwolnic, a
    jednoczesnie nie musiec nosic komory...

    podrawiam - Krzysztof

    PS: wiem, ze moge zmienic numer i/lub operatora :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1