  • Data: 2006-10-10 16:25:26
    Temat: niewykorzystany urlop a wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: "m." <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przyznam sie szczerze że nie bardzo chce mi się szukać a sytuacja jest dość
    złożona, poprawcie mnie jeżeli błędnie coś interpretuję: na początku
    listopada nabędę prawo do pełnego wymiaru urlopu (czyli dorzucą mi 6 dni do
    pozostałego 1 - w sumie 7 dni mi pozostanie do końca roku). Tyle tylko że
    zamierzam z końcem października złożyć wypowiedzenie. Okres wypowiedzenia to
    1 miesiąc. I tu zaczynają się schody. Wiem że w tym okresie przysługuja mi 2
    dni płatnego zwolnienia na szukanie pracy. Ale co z pozostałym urlopem?
    Jeżeli nie wykorzystam go w październiku czy listopadzie to zostanie mi 7
    dni. Zakładając że rozpocznę pracę u kolejnego pracodawcy od 1 grudnia to
    jakoś nie bardzo sobie wyobrażam te 7 dni urlopu. Coś mi się wydaje że
    powinnam przechodząc do nowego pracodawcy mieć niewykorzystane tylko 2 (a
    może 3? 26/12=2,16, zaokrąglenie do pełnego dnia to 3) dni urlopu. I teraz
    prośba o sprostowanie jeżeli coś pomyliłam i pytanie : co z tymi kilkoma
    dniami urlopu niewykorzystanego? Przechodzą do nowego pracodawcy?
    Ekwiwalent? - jeżeli tak to kto płaci? Bo jeżeli nowy pracodawca to wezmę
    urlop, ale jeżeli dotychczasowy to się zaprę rękoma i nogami i niech cholery
    zapłacą, a urlopu nie wezmę. Byłam długi czas spokojna, ale przekroczyli
    pewne granice.

    Będę wdzięczna za rzeczowe odpowiedzi i skorygowanie mojego toku myślenia
    jeżeli było błędne.

    m.