    From: "-ZED-" <w...@t...polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kradzież zdjęć - od kogo dochodzić?
    Date: Fri, 29 Sep 2006 00:58:27 +0200

    Witam,

    Wyobraźmy sobie sytuację, że w folderze firmy konkurencyjnej
    dla naszego klienta znajdujemy te same zdjęcia, co w wykonanym
    przez naszą firmę. Zdjęcia zostały wykradzione z materiałów
    udostępnionych w formie elektronicznej.

    Pytanie - kto prawnie odpowiada za tę sytuację wobec nas - agencja,
    która wykonała folder konkurencyjny, czy ów konkurent - z mozliwością
    dochodzenia zwrotnego roszczeń od swojej agencji? Twierdzi, iż agencja
    wykonała i zapewniła o posiadaniu praw autorskich do wszelkich materiałów,
    ale dowodu na to nie przedstawił. Własnie poprosiłem.
    Na ugodę - w formie opublikowania na własny koszt stosownych przeprosin -
    nie przystał.

    Co ciekawe - naruszono w ten sposób prawa kilku podmiotów - właścicieli
    praw autorskich majątkowych i autorów zdjęć, a także nasze prawa -
    w odniesieniu do dokonania określonego doboru fotografii dla ilustracji
    tych samych zagadnień.

    Późno - mam nadzieję, że poprawnie i jasno opisałem sytuację.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 >
    A marcepan nazywa się pasztet z migdałów, o. <Ewa Pawelec>