  • Data: 2006-09-29 12:22:07
    Temat: Re: kradzież zdjęć - od kogo dochodzić?
    Od: "-ZED-" <w...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hej!

    "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tgm1l2yja2iefb@sempron...

    > A moze nawet mieli jedna firme robiaca foldery a ta jednego fotografa :)

    Wykluczone. :-)

    > Rozlozenie zdjec w folderze chyba nie jest dzielem ... ale mozna sie sprzeczac.

    Czyli kilka dni poświęcone na poszukiwanie materiału ilustracyjnego dla
    przedstawienia pewnego klimatu, treści, etc nie ma znaczenia i efekt nie
    stanowi dzieła? ;-)

    > A teraz pytanie zadane z ciekawosc, ktore moze cos tez i pomoc. Co to za firmy,
    czym sie zajmuja, co bylo w folderze i jakie to
    > zdjecia (tzn. co bylo na tych zdjeciach)?

    Na zdjęciach były wnętrza, ludzie, etc - pochodziły od różnych autorów
    rozsianych po całym świecie i nie były nigdy zebrane we wspólny zbiór,
    ani nie dotyczyły bezpośrednio produktów.
    W naszej pracy były uzupełnione fotografiami produków, których firma
    konkurenta nie sprzedaje - i ich nie wykorzystała.
    Są to dobra trwałego użytku. Klient - sprzedaje produkty na zasadzie
    wyłączności i je instaluje. Konkurent - instaluje produkty dostępne
    niewyłącznie - niższej klasy. Więcej niestety nie mogę powiedzieć. :-)

    Rozwiązania opracowane dla klienta i z klientem są obecnie masowo
    kopiowane lub naśladowane przez konkurencję. W wypadku jaskrawych
    naruszeń - interweniujemy, ale nigdy nie spotkaliśmy się z tak
    impertynenckim zachowaniem winowajcy.

    Dla mnie kluczowym pytaniem jest tu to, czy przed nami odpowiada
    konkurent, czy jego agencja.