  • Data: 2006-09-29 08:01:50
    Temat: Re: kradzież zdjęć - od kogo dochodzić?
    Od: "-ZED-" <w...@t...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

    Hej!

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.64.0609290159520.2276@athlon64...

    > Znaczy *były* i zostały *zabrane*, tak że właściciel już
    > ich nie ma?

    A nie, nie mamy dalej, oczywiście. Zdjęcia sobie wydłubali
    z publikacji i użyli u siebie - rozpowszechniając. :-)

    > A karnie? - no to za różne czyny j.w.
    > Na powielanie, publikację itp. trzeba mieć *pisemną* zgodę właściciela
    > praw, na korzystanie - licencję.

    Na opracowanie nie dawaliśmy, na zdjęcia otrzymaliśmy lub zakupiliśmy.

    > Jakby im szkodę wyrządziła firma, którą wzięli do pomalowania dachu,
    > a byłoby to w ten sposób że "wzięci" podzlecili przywóz farby
    > komu innemu i ten ktoś by im urwał kawałek płota pojazdem, to kto
    > odpowiadałby za szkodę?

    Właściciel ubezpieczenia OC pojazdu. :-) To zły przykład IMO.
    Jeśli wzięci wzięliby nowych i nowym na dół spadło wiadro - tak chyba lepiej?
    Ale wolę się upewnić.

    > ??
    > A *zapłacenie* wynagrodzenia??

    Tylko jak je wyliczyć, skoro to czyn złożony:
    1. od nas gwizdnięto opracowanie
    2. od pewnej dużej Firmy zdjęcie, które przekazała na wyłączność Klientowi.
    3. a w stosunku do klienta - popełniono czyn nieuczciwej konkurencji -
    reklamując się tym, czym tylko on mógł.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 >
    Czemu ciagle mam wrazenie, ze Twoim