  • Data: 2006-09-30 10:20:53
    Temat: Re: kradzież zdjęć - od kogo dochodzić?
    Od: Bungo <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    -ZED- napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Wyobraźmy sobie sytuację, że w folderze firmy konkurencyjnej
    > dla naszego klienta znajdujemy te same zdjęcia, co w wykonanym
    > przez naszą firmę. Zdjęcia zostały wykradzione z materiałów
    > udostępnionych w formie elektronicznej.

    komu udostepnionych i w jaki sposob?
    jaki charakter mialy te zdjecia, tzn. jaka tresc?

    > Pytanie - kto prawnie odpowiada za tę sytuację wobec nas - agencja,
    > która wykonała folder konkurencyjny, czy ów konkurent - z mozliwością

    w mojej ocenie powinienes pozwac solidarnie oba podmioty, zwlaszcza
    jesli zaden nie posiada umowy o przeniesieniu autorskich praw
    majatkowych, a prawa autorskie do tych zdjec naleza do Ciebie.

    Za wykorzystanie zdjec bez umowy mozesz zazadac trzykrotnego
    honorarium, za brak oznaczenia danymi autora dodatkowo dwukrotnego
    honorarium - czyli razem pieciokrotnego.

    Mozesz tez zamiast tego zazadac zwrotu uzyskanych korzysci przez obie
    firmy (jesli w Twojej ocenie to rozwiazanie korzystniejsze)..

    ale to prosta odpowiedz na proste pytanie. Prawo autorskie jest
    dosyc skomplikowane, duzo zalezy od konkretnych okolicznosci. Jesli
    dokladniej opiszesz problem, otrzymasz dokladniejsza *bardziej
    porawidlowa* odpowiedz.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)