    From: "Michał" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy to zniesławienie? (długie)
    Date: Sun, 11 Nov 2007 11:06:15 +0100

    Swego czasu na pewnym forum umieściłem posta o następującej treści:

    Zanim zapiszesz swoje dziecko na prywatne lekcje gry na instrumencie -
    poproś nauczyciela o dyplom ukończenia jakiejkolwiek uczelni muzycznej.
    Zanim zapiszesz dziecko do "Szkoły Muzycznej" w [nazwa budynku] -
    sprawdź, czym jest szkoła muzyczna, bo "Szkoła Muzyczna" w [nazwa
    miejscowości] nie jest nawet ogniskiem muzycznym i nie daje żadnych
    uprawnień. Zanim zapłacisz organiście 400-500 zł za granie na ślubie i
    250 za pogrzeb wiedz, że nie ukończył on nawet średniej szkoły muzycznej
    a Państwo Polskie z powyższej kwoty nie dostanie ani grosza. Zanim
    zapłacisz "muzykowi", dowiedz się, kim jest muzyk:
    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,74896,2973550.h
    tml?as=1&ias=2&startsz=x
    Przy okazji odpowiedź na pytanie, dlaczego kultura muzyczna w [nazwa
    miejscowości] odstaje od "średniej krajowej" nasuwa się sama. Skoro od
    muzyka nie wymagasz kwalifikacji i uprawnień do wykonywania zawodu,
    dlaczego wymagasz tego od prawnika lub lekarza?

    i dostałem maila o takiej treści:

    > Szanowny panie kontrabasisto,dyrygencie, pedagogu i
    > czego sobie jeszcze życzysz.
    >
    > Jak chcesz to przyjdź pokażę ci dyplom,a nawet dwa.Tylko
    > umów się ze mną wcześniej, bo mam cały tydzień rozplanowany
    > na lekcje z dzieciakami.
    > A jeżeli żal ci dupę ściska to idź do ratusza i sprawdź
    > jakie warunki otrzymałem do prowadzenia placówki,którą
    > od września rozwinąłem na trzy filie.
    >
    > Wiedz,że się poinformuję w prokuraturze na temat
    > zniesławienia mnie oraz próbie zakłóceń w prowadzeniu
    > działalności gospodarczej.
    >
    > Pan magister Wychowania Muzycznego przy Akademii
> [...]

    Sprawa przedstawia się tak, że wszystko co napisałem na forum, jest
    prawdą. Autor maila (absolwent uniwersytetu - tego nigdzie w treści
    posta nie negowałem) w swojej "Szkole Muzycznej" uczy grania disco polo
    z dyskietki. Dzieciaki dostają para-dyplomy które w żaden sposób nie
    przypominają świadectw wydawanych na zakończenie nauki w państwowej lub
    szkole muzycznej I lub II stopnia. Jest to wprowadzanie w błąd, rodzice
    myślą, że ich dziecko rzeczywiście uczy się w szkole muzycznej.

    Pytanie: czy coś mi grozi ze strony prokuratury?

    Pozdrawiam,
    Michał