  • Data: 2007-11-11 19:11:49
    Temat: Re: czy to zniesławienie? (długie)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fh6k8n$q54$1@atlantis.news.tpi.pl Michał
    <m...@o...pl> pisze:

    > Swego czasu na pewnym forum umieściłem posta o następującej treści:
    > Zanim zapiszesz swoje dziecko na prywatne lekcje gry na instrumencie -
    > poproś nauczyciela o dyplom ukończenia jakiejkolwiek uczelni muzycznej.
    > Zanim zapiszesz dziecko do "Szkoły Muzycznej" w [nazwa budynku] - sprawdź,
    > czym jest szkoła muzyczna, bo "Szkoła Muzyczna" w [nazwa miejscowości] nie
    > jest nawet ogniskiem muzycznym i nie daje żadnych uprawnień.
    Generalnie w obecnym stanie prawnym szkoły muzyczne (działające na podst.
    UoSO) nie wymagają i nie dają żadnych uprawnień zawodowych.
    Pewnym wyjątkiem są wydziały rytmiki szkół muzycznych ogólnokształcących i 2
    stopnia dające absolwentom możliwość prowadzenia zajęć rytmiczno-muzycznych
    i umuzykalniających np. w przedszkolach, zakładach opiekuńczo-wychowawczych,
    domach kultury itp.
    Dopiero wyższe szkoły muzyczne (akademie) mogą nadawać uprawnienia
    pedagogiczne.
    Do szkół muzycznych wszystkich stopni można zdawać egzaminy wstępne bez
    potrzeby legitymowania się jakimkolwiek dyplomem (wyjątek: matura w
    przypadku szkół wyższych).

    > Zanim zapłacisz organiście 400-500 zł za granie na ślubie i 250 za pogrzeb
    > wiedz, że nie ukończył on nawet średniej szkoły muzycznej
    Niekoniecznie.
    A jeśli tak - no to co?

    > a Państwo Polskie z powyższej kwoty nie dostanie ani grosza.
    To już sprawa dla skarbówki. Trzeba zażądać od niego rachunku albo zawrzeć
    umowę cywilno-prawną.

    --
    Jotte